Thursday, October 13, 2011

Zana - Sveta (1980)


Iako sam veliki fan domaće muzike (SFRJ naravno), priznajem da zaista nikada nisam aktivno slušao Zanu. To mi delovalo jebemliga nekako previše sladunjavo, pojma nemam, i jedino što sam zapamtio, što mi se urezalo u sećanje, to su ti spotovi za pesme "Dodirni mi kolena" i "Nastavnice", i naravno sve ono što se vrtelo po radijima 80-ih, znači "Majstor za poljupce", "Leto", "Mladiću moj", i još poneka pesmica iz perioda posle Zane Nimani ("Vejte snegovi", "Oženićeš se ti"). E sad, pogađate, što se mene tiče Grupa Zana je završila svoj opus 1988. godine albumom "Vojna pošta", a sve ovo posle je bilo čisto izdrkavanje i nema ama baš nikakvu umetničku vrednost, a posebno ovaj poslednji period koji gistro traje 20 godina, zakuni se, nedobog nikom. Dakle, logično, sva slava ide jednom od najlepših jugoslovenskih ženskih vokala, Zani Nimani, ali i drugoj pevačici, Nataši Gajović, koja je skroz opravdala upražnjeno mesto u bendu. E sad, zašto ja sve ovo pišem kad sam se izjasnio da Zanu jednostavno ne slušam ? Priča kreće ovako, naime pre jedno nedelju-dve dana nekim čudom sam se prisetio onog suludog spota za pesmicu "Nastavnice" i krenuo da ga tražim po jutjubu, pa pošto nisam uspeo da pronađem rešio sam da downloadujem taj singl i da bar poslušam pesmu, jer me podsećala na to najranije detinjstvo. I tačno tako, to je prvi singl Zane iz 1980. godine, na čijoj se B strani nalazi stanovita numera "Sveta", meni skroz nepoznata. Pošto sam već skin'o singl naravno da sam poslušao i B stranu i doživeo malo otkrovenje, znači na keca sam se zaljubio u "Svetu", jer tako nežan vokal gospođice Nimani a opet nekako iskričav, ja do tad nisam čuo ni u jednoj drugoj pesmi. Dakle, narodski rečeno, odlepio sam za Zanom Nimani, i to iz razloga jer sam skontao da je ona otpevala čak 3 albuma Zane i jedan solo album, a ja 90% tih pesama nisam imao prilike da čujem ni u najavi. Kakvi li se tu tek biseri kriju, ako je ovakav prvi singl ? Ponukan tim pitanjem odma' sam po'itao na najjači forum posvećen domaćoj muzici, na ROKNOSTALGIJU, i otalen skinuo bukvalno sve albume i singlove gde je pevala Zana. I od tad počinje ludilo, jer ja već danima samo to slušam, i čudom se čudim kako ranije nisam otkrio ovakav jedan jedinstveni vokal pa bogami i look. I tako, slušajući pesmicu "Sveta" iznova i iznova osetio sam potrebu da je podelim sa vama, ali pošto je nema na jutjubu ja sam je digao uz prigodan kolaž fotki boginje Nimani. Dakle, ako ni zbog čeg' drugog pogledajte ovo meni za ljubav. Živeli !

1 comments:

Plutonium Product said...

hahaha moram da priznam da i ja, koji slusam najgoru industrijsku buku, volim da preslusam od Zane pesmu Nastavnice sa vremena na vreme

Related Posts with Thumbnails