Thursday, April 10, 2014

Against the Wall (1994)


Director:
John Frankenheimer

Dugo sam, dugo tražio dokumentarac na temu čuvene pobune u američkom zatvoru Attica 1971. godine. Dva su bila u igri, Attica (1974) koga nema znači aposlutno nigde, i Ghosts of Attica (2001) gde je narator predivna Susan Sarandon a koji sam uspeo da nađem na jutjubu, ali avaj, lik koji je to postavio je ladno snimao dokumentarac kamerom sa TV-a, pa ko ima živaca nek proba, ja jbga nisam. I tako, batalio ja tu priču, reko sebi ima dana, isplivaće to kad tad , al' prođoše godine i ništa, i tek pre par dana slučajno naletim na IMDB-u na listu prison related filmova i krenem da listam lagano, kad ono ladno TV film Against the Wall iz '94, a sve dojaja glumci, i navatam ga ja na piratima il' na kick ass-u, al' samo 4 seedera, no to meni nije smetalo, turim da se skida, i za jedno 2-3 dana ladno ga skinem. Inače, ja sam veliki fan tih TV filmova, jer se obično bave svim onim "based on true story" akcijama koje su skroz nepravedno zapostavljene u mainstream filmskoj produkciji, a koje ja obožavam, jer đe ćeš većeg ludila no što ti život priredi, a to naravno najviše važi za ove true crime tripove, jer kako kaže ona stara "sometimes truth is stranger than fiction". Uglavnom, film je dojaja, ne znam kolki je bio budžet ali ovde je ubedljivo najbolje prikazana zatvorska pobuna od svih filmova što sam gledo na ovu temu, a gledo sam ih vala. Dalje, uloge pokidali Kyle MacLachlan (znamo ga iz Twin Peaksa) koji ovde igra zatvorskog čuvara početnika, zatim normalno Samuel L. Jackson, kolovođa Crnih Muslimana i jedan od lidera pobune, i neibežno prepoznatljiva faca Clarence Williams III, koji je kolko sam ja skonto ovde kao član Partije Crnih Pantera poznate po zna se već čemu. Dakle, dojaja ekipa, i u nedostatku valjanog dokumentarca skroz verodostojna priča o ovoj, pa slobodno se može reći, najvećoj zatvorskoj pobuni u istoriji Sjedinjenih Država!


"A TV-movie re-creation of the tragic events which followed the Attica Correctional Facility rebellion of September 9, 1971. Inmates demanding better food and living conditions took 38 guards as hostage. Negotiations begin immediately, only to continually break down thanks to uncompromising stubbornness on both sides. Four days into the crisis, the rebellion ends in a bloodbath, with state troopers firing on the prisoners, killing several of the guards in the process."



0 comments:

Related Posts with Thumbnails