Wednesday, September 5, 2012

The Dark Glow of the Mountains (1985)

Director:
Werner Herzog


Kako sam Herzog kaže na početku, njegova namera nije bila da snimi film o planinarenju, ono što je on ovde želeo da otkrije je šta se zapravo dešava u glavama tih planinara kada se upuste u tako ekstremne poduhvate, kakva fascinacija ih goni ka ovim vrhovima?

A scenario je u najavi samoubilačko-katastrofičan, dva jarana oće da se ispentraju na dva ozloglašena vrha, i to jedan za drugim, bez ikakve opreme, bez baznog kampa, bez boca sa kiseonikom, znači sve to neodoljivo podseća na Touching the Void (2003) samo je ovo mnogo gore jer se radi o Himalajima i o svestki notorioius vrhovima Gasherbrum 1 i Gasherbrum 2.

Pred polazak na ovu samoubilačku misiju Herzog umesto testamenta iz njih izvlači čitavu filozofiju koja se krije iza te vrste ekstremnog planinarenja. Definitivno jedan od jačih radova, ceo je na nemačkom jer su i alpinisti kolko sam skonto Nemci, no tu je engleski titl. Dakle, uživajte dok možete. (45 min)


IMDB

"The Dark Glow of the Mountains is a TV documentary made in 1984 by German filmmaker Werner Herzog. It is about an expedition made by the genuinely legendary freestyle mountain climber Reinhold Messner and his partner Hans Kammerlander to climb Gasherbrum I and Gasherbrum II - two of the world's most difficult peaks - all in one trip without returning to base camp. The film is not so much concerned with showing the climb itself or giving guidelines on mountaineering, but seeks to reveal the inner motivation of the climbers. This is a beautiful jewel of a film that delivers so much more than one would expect and has quite rightly been described as one of Herzog's greatest works."


14 comments:

Anonymous said...

linkovi su mrtvi...
btw, blog je sjajan

son of man said...

Postavicu sjutra nove, fala na dojavi...

son of man said...

Evo novih linkova. Uživaj!

Anonymous said...

Hvala!

son of man said...

The Dark Glow of the Mountains (1985) - new MU link added!

Devashish said...

Please update the link.

djole said...

može novi link?

son of man said...

IZGUBIO SAM NEPOVRATNO SPISAK DOKUMENTARACA TAKO DA NE MOGU DA NAĐEM NA KOJEM MI JE DISKU, JBGA...

Svetislav said...

Evo mogu ja da pomognem, imam ga na disku. Bojane, reci mi samo gde je najbolje da se postavi fajl (megaupload?), pošto nikad dosad to nisam radio. Doduše koristio sam 4shared i trenutno postavljam dokumentarac tamo ali nisam siguran da li treba da se pravi nalog da bi se sa njega skidalo, a naravno ne bih nikog da cimam da se registruje zbog jednog dokumentarca.
Btw Bojane, imam spisak od oko 550 dokumentaraca od kojih sam verovatno više od pola skinuo preko bloga. Svi su mi na diskovima (osim možda par njih jer mislim da sam pogubio disk ili dva) pa ako hoćeš mogu da ti pošaljem spisak a i da nakačim nešto ako treba, redno je da se odužim :)
Inače, dokumentarac je genijalan, bar meni. Jedan od najboljih koje sam video.

son of man said...

E, super, digni ga na MEGA, najpouzadniji su.

son of man said...

I pošalji spisak na mejl :)

son of man said...

The Dark Glow of the Mountains (1985) - NEW LINK!

djole said...

imam taj neki problem sa mega linkovima, probao sam nekoliko puta ali uvek stane na 99%

son of man said...

Imo sam i ja isti problem. Samo isključi FB i torrent kad skidaš sa MEGA.

Related Posts with Thumbnails