Saturday, June 5, 2010

Edge (2009)

Directors:
Michael Kirchner
Marc Pierschel

Kao jedan od prvoboraca straight edge "pokreta" u Beogradu, te nosilac spomenice '93, velika mi je čast da vam baš ja predstavim dokumentarac na koji čekamo već više od godinu dana. Pošto su došli crni dani, nisam u stanju mnogo šta pametnoga da napišem, tako da ću samo reći da je za mene straight edge bio suštinski pank, dakle, hardkor pank u pravom smislu te reči, pank kakav je trebao da bude u startu ali nažalost nije uspeo da se izdigne zbog gudre i alkohola. Jer setimo se, pank je i nastao kao odgovor na taj "sex, drugs and rokenrol" fazon, da bi se na kraju pretvorio u isto to, znači ako već odbacujemo sisteme vrednosti koje nam nameće ovo bolesno konzumerističko društvo, pa logično je valjda da na prvom mestu odbacimo alkohol i gudru, jer to su najistaknutiji simboli tog društva, ustalom gudrom je uništena i jedna od najjačih subkultura ikada, naravno radi se o hipi pokretu 60-ih. Mislim, to je ono, klasičan recept za svaki represivni sistem koji želi da se oslobodi mladih buntovnika koji bi da prave revolucije il' bilo šta slično, lepo im puste na ulice jeftin heroin i kraj priče, jer mlad čovek na heroinu, to svi znamo, nikako nije u fazonu da talasa, njemu je "dobro" i on kulira u svom iluzornom svetu, mada ako ćemo iskreno, isto važi i za sve ostale gudre, gde bih eventualno izdvojio samo psihodelike na čelu sa LSD-em, jer to je jedina supstanca od koje može da se izvuče i korist ako se pravilno koristi, što se kaže, u kontrolisanim uslovima, al' ne bih sad o tome jer sam pisao već dosta na tu temu.

Dakle, straight edge kad se pojavio to je bio pravi boom, pogodak u centralu, ali problemi po meni nastaju kada su krajem 80-ih od svega toga napravili pokret sa brdo nekakih pravila, a čim takvo nešto postane pokret tu dolazi i do uniformisanja i još trista sranja, jebote odeš na koncert a ono svi na isti fazon odeveni, čejn voliti i tako neka ludila, ja sam se toga još tada gnušao pa se evo i dan danas gnušam kad odem na neki gig i vidim da je to taj jedan te isti fazon iz 90-ih. E baš zato je po meni jedina realna verzija straight edga trebala da bude ova individualistička sa laganim naginjanjem ka anarhizmu, i u ovom dokumentarcu su Ian MacKaye i Ray Cappo bacili odlične prijave na tu temu, jer kada nešto postane pokret vrlo brzo se pretvara u modu, što je i logično, jer niti jedan pokret nije imun na to, a ako ti to cepaš skroz solo, kao svoj životni stil, to onda i ima smisla, znači, ne mora niko da zna da si ti SXE osim tvojih prijatelja, dok smo mi početkom 90-ih sa onim X-evima na rukama i majicama, više ličili na neku klinačku uličnu bandu nego na pokret. Vaistinu beše tako. Evo nek me neko slobodno ispravi ako grešim.

Uostalom vrlo brzo je većina ljudi, pa i ja sa njima, iz tada zaista malešne BGD ekipe (30-ak njuški u vr' glave) koja se okupljala oko bendova poput Stonewalla, Unisona, Falldowna i Austerity-a, skrenula u taj neki militantni fazon koji smo pokupili od Slapshota i Chorus of Disapproval, i onda je logično sve to otišlo u qrac. Naravno i ova priča je jako dobro pokrivena u dokumentarcu.

E sad dolazimo do poente, šta sam zapravo hteo da kažem. Tedoh reći da straight edge i MRŽNJA nikako, al' nikako ne idu zajedno, jer ako se setimo tih ranih bendova, od Minor Threata preko Youth of Todaya, ono što je najviše bilo potencirano u njihovim tekstovima je bio taj positive attitude prema životu, ili positive outlook, kako se kome više sviđa, znači da se voli život, da se pozitivno gleda na sve probleme u životu, a ne ovaj militaristički fazon koji je bio prepun mržnje, i unosio crnilo u celu tu priču, jer npr. ja nikad nisam pozitivno gledao na život, uvek sam bio pesimista, oduvek sam bio skloniji toj tamnijoj strani, depresiji, nasilju, i tako tim sranjima, tako da realno sve i da sam hteo nisam mogao predugo da ostanem straight edge, jer jednostavno nije to TO, to nisam ja, ne može ništa na silu jebiga, a na drugu stranu imam drugare koji su i dan danas u toj priči, i njima to skroz leži jer su takvi ljudi, pozitivni, bez zajebancije. I zato uvek kažem, ja obožavam bendove kao što su Slapshot i One Life Crew, ali to jebiga nije staight edge, jer mržnja i nasilje nikako ne mogu da budu deo straiht edge-a. Uostalom evo vam onaj dokumentarac Inside Straight Edge (2007), u kome je SXE predstavljen kao nekakva ulična banda koja premlaćuje ljude koji se gudraju i cirkaju, što ako ćemo iskreno, više liči na neku skinhead priču nego na pokret koji je trebao da unese nešto pozitivno u tu hardkorpank subkulturu. U svakom slučaju, o svemu ovome je jako lepo ispričano u dokumentarcu, te vam ga naj-naj-toplije preporučujem, a posebno me prijatno iznenadio Ray Cappo, jer su ga pljuvali na sve strane, a on ovde isporučuje možda i najrealniju, najiskreniju priču, no to procenite sami. Još samo da napomenem, da je pored tema koje sam naveo, ovde pokrenuta i priča o animal rights aktivizmu, vegetarijanstvu, veganizmu, feminizmu, tako da bi' jako voleo da čujem šta kolega Bojan Vegan, jedini čovek iz te prve SXE ekipe koji je i dan danas ostao lojalan straight edge-u, ima da kaže povodom dokumentarca pa i ove moje priče. I da, mora da se zahvalim Miletu iz Petrovgrada-Zrenjanina, koji mi je nabacio ovaj dokumentarac. Mile brate, hvala puno. (83 min)

IMDB

"28 years after the band Minor Threat released the song ‘Straight Edge’, the counterculture known as Straight Edge has become a worldwide phenomenon that unites individuals rejecting all forms of intoxication. The most widely associated perception of Straight Edge involves abstinence from alcohol, tobacco, other drugs and promiscuous sex. Since it’s origin in the early 1980’s these beliefs have spread all over the world, connected through the Punk and Hardcore music scenes. Through interviews with musicians that directly shaped the idea of Straight Edge from its inception until today, EDGE - perspectives on drug free culture reveals that the abstinence from drugs was established as a youth counter culture rejecting a society dominated by substance abuse and hegemony. Ian MacKaye (Minor Threat, Fugazi), Ray Cappo (Youth of Today, Shelter) and Karl Buechner (Earth Crisis, Freya) give witness to their perception of the history of Straight Edge, why it was so important to them and what it changed in their personal and professional careers. But they also address problems like violence, sexism and intolerance that emerged within Straight Edge, and how it changed the ’scene’ as well as its public image. Furthermore, EDGE explores the lives of 10 individuals, that identify as Straight Edge. Their reasons range from negative experiences with drugs to maintaining a healthy lifestyle to political reasons. Through a very close and personal look into their daily lives, we see how their decision to live ‘poison free’ has changed the world for them. But how do people discover Straight Edge? How do women experience Straight Edge subculture? What social backgrounds are shared by people new to the scene and what makes someone turn Straight Edge? How does mainstream culture perceive this movement? EDGE is looking for answers to these questions on a roadtrip behind and beyond the scenes of the Straight Edge subculture."


DOWNLOAD :
https://rapidshare.com/files/2334568667/EDGE%20the%20movie.avi

25 comments:

Miloš said...

Pročitao sam mislim svaki post na tvom blogu od prvog do evo ovog sada (ovo zvuči kao da sledi: skupljam značke i salvete, itd…) ali jbg nisam imao potrebu da se javim ranije. Sada je već osnovni red da se zahvalim za linkove ka filmu, ovaj film me posebno interesuje, živo me zanima kako su ovi obradili temu.

Inače, ovo si dobro rekao: "a ako ti to cepaš skroz solo, kao svoj životni stil, to onda i ima smisla, znači, ne mora niko da zna da si ti SXE osim tvojih prijatelja,”. Ja svoju pričum guram inkognito već evo nekih petnaestak godina, sve ide svojim tokom, što više vremena prolazi sve mi se više sviđa i sve se slabije sećam drugačijeg života. E sad, u postu nisi naveo jednu stvar koja je — sada se posle svih ovih godina to vidi — možda i glavna (doduše, nehotice si je se i dotakao kada si pričao ko je sve pretekao kao sXe posle svog ovog vremena). Reč je o tome da je na toj veseloj sceni bilo likova najgorih prozivača i moralista, koji su išli okolo i delili lekcije i ortacima merili na skali od 1 do 8 koliko su straight, šta jeste košer, šta nije, šta sme, šta ne sme, ko sme, ko ne može, objašnjavali pravila i teoreme, itd. E, poenta je da su ti likovi svi do zadnjeg trsli i otišli na neki novi "sXe" a još glavnija poenta je da što je neko bio veći sXe pandur to je pre i niže pukao. Tako da koliko vidim, danas su ostali straight samo ljudi koji nikome nisu brojali miligrade alkohola u krvi i sl. budalaštine i mnogo je lepo što je tako.

A koja je priča s tim moralistima… jbm li ga, tu me seci ako znam. Valjda im se svidela ideja da budu karakterni i moralni iako ih majke nisu rodile takve, pa kad su videli da to ište drugačiji profil onda ćao đaci. Mislim, ne govorim čak toliko o sceni, sXe i bilo kome konkretno, ajd' da zaboravimo to, nego generalno - tako je svako moralisanje na ovom svetu, pa mi je mnogo fascinantan taj fenomen.

Još jednom hvala na linkovima i samo cepaj i dalje.

mafija_x said...

napokon se pojavi i ovo cudo

Malisha Old 666 said...

Hvala na linkovima. I ja sam čekao na ovo. Ne sumnjam da će biti dobar.

xjooksx said...

hvala na linkovima!
dokumentarac je pravo dobar i vrijedi pogledati

pozdrav iz beca

Anonymous said...

str8 edge, no tnx :)
dobar jr film, mnogo jaci od onog na H ...

GoranXXX said...

Prvo da ti se zahvalim za link, vec duze vremena sam ovo trazio. A i drago mi je sto si napisao ovaj opsiran tekst o svom vidjenju straight edge-a. Slazem se u potpunosti sa vecinom navedenog, pogotovo s ovim za pank kao bunt protiv r'n'r nacina zivota i sa ovim sto si rekao za ljude koji se najvise furaju da najprije ispadnu iz svega toga... to je zaista istina i to ne samo kod sXe-a. Vec sam rekao sa svojim bivsim bendom: "oni koji su se najvise kleli sada sve gledaju drugacije, pljuju ono sto nekad su bili, preziru ono sto tek postace..." (pjesma nije XXX tematike:) pozdrav iz BL.

Sale Tuzla said...

biću slobodan da citiram ovo što je Goran napisao:

"Slazem se u potpunosti sa vecinom navedenog, pogotovo s ovim za pank kao bunt protiv r'n'r nacina zivota i sa ovim sto si rekao za ljude koji se najvise furaju da najprije ispadnu iz svega toga... to je zaista istina i to ne samo kod sXe-a. Vec sam rekao sa svojim bivsim bendom: "oni koji su se najvise kleli sada sve gledaju drugacije, pljuju ono sto nekad su bili, preziru ono sto tek postace..." (pjesma nije XXX tematike:) pozdrav iz BL."

biću slobodan i da citiram sledeće stihove:

"This will not just pass away
this is where I choose to stay,
It took my heart away from the beginning,
I'll never step back,
It's the way I'm feeling.
THIS IS FOR THE LIFE!"



mislim da će se oni koji su ispisali ove stihove prepoznati i shvatiti šta nije u redu.
shvati ovo kao repliku na tvoj komentar sa foruma.
pozdrav iz tuzle.

son of man said...

Hehe, de me nadje...pa bre to je moj tekst care, i muzika i tekst :)))

No dobro, da ne bi vise bilo zbunjivanja moracu da pojasnim, 90% muzike i tekstova UNISONa sa prva dva dema i 7" sam ja napiso. Jbga priznajem, izdo sam, otiso sam u neke druge vode, ali poslusaj sta Ray ima da kaze na tu temu u dokumentarcu pa onda reci ;)

Peace bro

Sale Tuzla said...

ja volim samo da se stvari razjasne i želim da se zna šta je istina..ne želim da te osuđujem,iskreno.tvoj život,tvoje odluke.

a dokumentarac ću obavezno da pogledam.čekam ga od jeseni prošle godine.
hvala na linkovima.

son of man said...

Ma OK sve, nego ipak moras da uzmes u obzir da sam ja tad imao 16-17 godina i realno nisam znao gde je levo, a kamoli cime se zapravo strejt edzu bavi, tako da sam ja to skroz pogresno skapirao, ja sam to konto ko neku nasu malu ulicnu klinacku bandu, tukli smo metalce, tukli repere, dizelase, vise smo se tripovali na tu Slapshot pricu nego na ove veseljake i pozitivce, jer ipak moras priznati da su bila skroz drugacija vremena tada, na prvom mestu nije bilo interneta, dakle u Srbiju nikakve informacije sa te svestke scene nisu dolazile ma ni u najavi, tako da realno nismo imali odakle da naucimo sta je zapravo straight edge, te se iz toga izrodilo ono sto se izrodilo, tako da je od cele tadasnje ekipe osto samo jedan covek da cuva plamen.

Jbga, brate, da sam mozda odrastao u neko novije vreme verovatno bi prica bila malko drugacija, tako da kontam da je vama mladjima mnogo lakse, jer aj, u kom fanzinu sam ja '93 godine mogo da prochitam sta je SXE ? Toga nije bilo bogme sve do '96, a i tad su informacije bile polovicne jer je svako gurao pricu na svoju vodenice, te menjali pravila, te kenjali, ma smejurija...

Nego reci mi, kakva je SXE scena u Tuzli, ima li ekipe, ima li bendova, znam samo za ovaj tvoj ?

aj zivio i stay sick ;)

Sale Tuzla said...

ne osudjujem te bojane ama baš nikako za ono što si danas,niti za ono što si bio prije manje od 20godina.ja sam čak u par navrata na jutjubu ispod nekog sxe dok. napisao da mi je kul i kada je neko bilo koje vrijeme sxe,jer je i to bolje nego da se čitav život trovao.to je naravno naišlo na osude vrldvajd strejtera jer su svi mahom pisali da je sxe for lajf.ja se inače i ne slažem sa tim,jer smatram da ništa u životu nije for lajf,i da se dosta ljudi za života prevarilo sa takvim izjavama obavezujući se na nešto (nije bitno da li je to sxe).

inače,ja sam u biti samo hteo da skrenem pažnju na unison koji je bio sxe bend i koji to više nije,ni idejno ni muzički,ali se ta priča i dalje gura kao realna,i iskreno,kao što sam već i rekao žao mi je što je to tako,ali to više ne pije vodu.ne bih više o ovome.

btw ja sam mlađi od tebe možda 4-5 godina:) i nisam od uvek bio sxe.tad kad sam prestao da se trujem alkoholom nisam ni klejmovo sxe,to je bilo samo zbog mog zdravlja koje je bilo narušeno i morao sam da promjenim radikalno stvari u životu.
tim sledom događaja došao sam do ovog što sam danas.

što se tiče tuzle,u tuzli osim mene nema nikog sxe.možda je jedino kod nas u bendu nekako i svjesno i nesvjesno zaživila sxe priča,najviše zbog mene.
nema nekog alkoholiziranja,pogotovo ne na svirkama,o drozi da ne pričam i sl.
sve ukupno u citavoj BiH mooožda ima strejtera da ih nabrojiš na obe ruke,ali više od toga sigurno ne.
hcxhc je takođe jedan od rijetkih (mislim da smo jedini) bend u BiH koji je pisao sxe stihove,doticao se sxe tematike svih ovih 5 godina rada (iako hcxhc nije sxe bend,ali sam idejni vođa,pa mu to dođe to).
ja mislim da je to bitno u ovoj sredini u kojoj živimo,jer ljudi ne znaju da postoje i druge opcije,da može drugačije,poprilično smo ne edukovani po tom pitanju (mislim na BiH).

mada ima još dosta da se kaže i ovaj okvir za pisanje je mali,od mene toliko.
pozdrav

Hercegovac said...

Haha, hcxhc...

xBojanx said...

@ film - prilicno je dobar, date su mnog varijante i vecina intervjuisanih ljudi je u fazonu da je sXe samo pocetak razmisljanja i sirenja vidika...osim Rej Kapitulirao (iskreno, imenjace, ne znam sta ti je u njegovoj prici super, osim pocetka, kako je hteo da se razlikuje, ali svi koji se pojavljuju su krenuli iz slicne pozicije). Yao mi jedino sto nisu i nekog repera koji je sXe ubacili, te pojave su zanimljive (Earth Crisis su tu kao metalci)

@ unison - bend postoji vec evo 16 godina, od cega je 2 proveo kao skoro strejt edz (ne znam da li je ikada cela postava bila sXe, mozda drugi demo, dok je Vuk bio u Kanadi)...Mislim da je ovih ostalih mnogo godina vrednog rada mnogo vaznije od tih 10tak kratkih pesmica na pocetku, bez obzira koliko meni bile drage (realno, neke su krsh, klinacko lozenje i smeh, ali ipak nose sa sobom neki sentiment, meni barem pozitivan).
Misim i Integrity su bili strejt edz, i Hatebreed su bili strejt edz (dobro, da, koga boli uvo za hejtbrid, ali ipak...) i Catharsis i ko zna koji sve bendovi...pogledaj samo kakva farsa su Strife sada...

Joj, od ove teme me momentalno zaboli glava...gore nego svetsko prvenstvo u fuzbalu ;P

xbojanx said...

http://seventhdagger.blogspot.com/2009/09/edge-movie.html

Kratak intervju sa likovima koji su pravili film

Anticopyright said...

links are down:(

Anonymous said...

Down down down :(

son of man said...

NEW LINKS for EDGE (2009)!

deda said...

ne radi mi pt5 :(

son of man said...

Sad sam testiro i radi, probaj opet odavle :
http://rapidshare.com/files/416213117/SXEDGE.part5.rar.html

deda said...

sad radi. tenkju ;)

son of man said...

There is no password for this, just do this when extract.

In WINRAR check the option KEEP BROKEN FILES like in this picture :

http://i27.tinypic.com/2juxk9.jpg

Anonymous said...

Thanks dude... great video...

son of man said...

Edge (2009) - new MU links

Simargl said...

Ima li možda novih linkova za ovo? Ubih se tražeći po netu, ako nahvatam nešto kačim u komentar.

son of man said...

Edge (2009) - NEW LINK ADDED!

Related Posts with Thumbnails