Wednesday, February 18, 2015

Braća Grimm - Ivica i Marica / Mačak u čizmama (1979)


Ovu kazetu smo moja sestra i ja, još ko jako mala dečica slušali al' bukvalno do iznemoglosti, a posebno noću kad su svetla pogašena pa ko fol pred spavanje. Posebno smo obožavali ovu verziju "Ivice i Marice" tako da smo "Mačka u čizmama" uglavnom preskakali. Inače, ove priče za decu sa muzikom i pevanjem je tada radio Jugoton, tako da ima veoma specifičnih glasova meni tada nepoznatih hrvatskih pozorišnih glumaca, al' je to bilo tako dobro ukomponovano uz pesmu i muziku da su nam sve do danas ostali urezani u sećanje nebrojeni citati pa i čitave pesmice koju su malo je reći genijalne. Mi smo to slušali kad smo imali jedno 4-5 godina, dakle pre čitave 3 decenije, pa opet uvek kad pitam moju seku - "Ivice, a zašto sova ne spava?" - ona spremno odgovori strogim glasom - "Spavaj ti, pa će spavat i ona" - a to je samo jedan od citata iz tih dijaloga koji vode bratac i sestrica. Uglavnom, sve preporuke da ovo preslušate sa svojom sitnom dečicom (mislim da ima i na jutjubu), jer ovo nije klasična verzija priče braće Grimm nego je ipak malo prilagođena zbog malo kao zajebanog kanibalizma u originalu. Inače, glavna melodija iz priče by Milivoj Koerbler je kasnije postala i osnova za matricu kultnog ZG hip-hop benda Bolesna Braća i njihovu zasigurno najluđu a meni i najjaču pesmice "Čiča Miča". Dakle, ne oklevajte no uživajte u ovoj duploj penetraciji, yeah!


0 comments:

Related Posts with Thumbnails