Friday, April 9, 2010

Veče Indije - Indijski ples

Ovo je snimak sa manifestacije pod nazivom "Veče Indije" koja je održana prošle godine u Centru za kulturnu dekontaminaciju. Na moju veliku žalost, nisam bio, jer nisam imao pojma da se takvo nešto uopšte održava i dalje u Beogradu, ali da sam znao, ma sigurno, provereno bih otišao. Ovaj ples sam prvi put video još 1995. godine na koncertu Nityanande u Božidarcu, i malo je reći da sam bio prvo šokiran a onda i očaran, jer taj ples je bio nešto najlepše što sam imao prilike da vidim do tog trenutka u svom kratkom i patetičnom životu. Radi se o tradicionalnom indijskom plesu starom par hiljada godina, ko zna koliko zapravo, igraju ga žene, i apsolutno ništa nije dodavano, znači nikakvi moderni detalji niti koreografije, ovako kao što se vidi na ovom snimku tako se i igralo i pre 500 i 1000 godina. Posebno obratite pažnju na pokrete očima i možda još bitnije, prstima. Svaki od ovih pokreta nosi svoju priču, ali naravno to ja sad pojma nemam šta sve zapravo znači, bitno je da izgleda savršeno, i ovo je možda najbolji dokaz koliko je stara indijska civilizacija bila ispred svih ostalih na planeti Zemlji, milenijumima unazad.

1 comments:

TripAtBrain said...

Ti ovde malko repujes,sa znakom aligatora:)))
poz covek!

Related Posts with Thumbnails