Tuesday, March 16, 2010

Vinyl (2000)

Director:
Alan Zweig


O kolekcionarima ploča, ali pravim kolekcionarima, fanatičnim, na 10-ine hiljada komada pa sve do milion. Tu ima baš pretty zanimljivih faca, neardy likova, ali i naizgled regularnih, a tu je i standardna izolacionistička politika koja svakako ide uz to. To opsesivno skupljanje može da bude samo u vidu hobija ali ima i ljudi koji zaista preslušaju sve te ploče koje nabave.

Upoznajemo lika koji nema više mesta u stanu za ploče pa ih drži čak i u kupatilu. Jedan se u'vatio posla da pobriše prašinu sa svih ploča, te da bi to uradio kako valja svaku je stavljao na gramofon, i puštao ih da se vrte i tako ih brisao, i kako kaže trebalo mu je 3 godine da pređe sve, tvrdi da ima oko 50.000 ploča. Jedna faca je rešila da nabaci sve ploče koje su ikada izdate, bez obzira dal' su na engleskom ili ne.

Tu oni objašnjavaju krucijalnu razliku između vinila i CD-a, zašto vinil ima vrednost a CD nema skoro pa nikakvu. Sećam se kad je Koja početkom 90-ih propagirao ploče a gnušao se CD-a, pa sam ga ja čak i poslušao te kupio uređaj bez CD plejera, čak sam izričito odbio CD plejer iako je razlika u cifri bila skoro pa nikakva, ali eto, i Koja je ubrzo izdao fazon te krenuo da izdaje svoje albume sa CD-ovima, a ja osto bez CD plejera sve do kraja 90-ih. Ko sluša Koju tako prođe.

Lik koji se selio u manji stan u kome nije bilo mesta za celu njegovu kolekciju, 2.000 komada je preteklo, te je odlučio umesto da ih pokloni nekom, da ih sve baci u kontejner, i to u kontejner odakle ih niko neće uzeti, a sve to samo iz razloga da bi on jedini imao te ploče i niko posle njega. I te "garažne prodaje" po dvorištima u predgrađima, kada ljudi odluče da se oslobode "đubreta" ili da prodaju sve što im ne treba sa gajbe, te iznesu raznu svoju imovinu za vrlo jeftine pare, a među njima se nađu i odlične i u nekim slučajevima veoma raritetne ploče, e to je samo jedno od pojila za ove vinil fanatike.

Inače, autor je i sam opsesivni kolekcionar, tako da nam uporedo priča o nekakvim mišolovkama, koje je postavio oko svojih ploča, jer je primetio da su mu miševi atakovali na kolekciju. Ovaj film se pored tog weird-zajebantskog dela najviše bavi opsesivnim aspektom gomilanja. Dakle, opsesija, ploče kao zamena za nešto što navodno fali u životu.

Samo jednom sam imao priliku da naletim na pravog kolekcionara u Beogradu, i to ono, baš full, od zida do zida, pa u tri reda, al' mi nije dao da uđem u sobu sa pločama, mogo sam samo da privirim. U svakom slučaju, odličan dokumentarac za one koji su i sami imali iskustva sa pločama i svim tim ludilom, pa evo čak i ja, mada nisam pazario ploču ima 10 godina sigurno, ali i pored toga pomno čuvam moju skromnu kolekciju od 80-ak komada. Naravno u tih 80-ak komada barem 20 sam nasledio od tetke, ali sam i prodao neke ploče koje nisam slušao, pa sam tako prodao Bold, Insted, Earth Crisis (Destroy the Machines), naravno sad mi malo i žao, al' jebiga, takvo vreme bilo. Al' zato ALL, Descendents, Laibach, Ignite, Nations on Fire, Bad Religion, Shelter itd.etc. to ne dam nikom, ma ni na pozajmicu. Svoje ne dam, tuđe mi ne treba, i taj rad. E sad, kad bih imao para to bi već bila druga priča. A imam i dosta i singlica, uglavnom su to nasleđene old school domaće singlice, ali imam i Firestorm od Earth Crisisa, to je tolko jako, to ne bi nikad prodo. I tako, da se i ja malo prokurčim, u fazonu quality not quantity. Odličan weird dokumentarac, i ovo je vaistinu prajsles, vredno svih 110 minuta. Iva, hvala na preporuci, definitivno must see. (110 min)


IMDB

"Truly excellent film about record collectors from the perspective of a film maker AND record collector. What's so unique about Alan Zweig's documentation, is that he includes his own person in it, sometimes filming a location and himself in a mirror, or speaking directly to the audience about his private and personal thoughts. The other record collectors portrayed in this 110 minutes movie are beyond belief; can you imagine someone seriously claiming to collect EVERY song ever made? Or being able to tell the tracklists of ALL of his ten-thousands of albums by heart? "Vinyl" will blow your mind beyond the subject of sheer record collecting. It's a study on human obsessions in general."



DOWNLOAD :
http://rapidshare.com/files/365686388/Vinyl.part1.rar
http://rapidshare.com/files/365693605/Vinyl.part2.rar
http://rapidshare.com/files/365700708/Vinyl.part3.rar
http://rapidshare.com/files/365708265/Vinyl.part4.rar
http://rapidshare.com/files/365717739/Vinyl.part5.rar
http://rapidshare.com/files/365729723/Vinyl.part6.rar
http://rapidshare.com/files/365762991/Vinyl.part7.rar

5 comments:

Iva M. said...

:)

rashomon said...

Једина плоча која мени треба је Бистрији или тупљи..., ако то нађем има да купим и грамофон:)

ivanmilke said...

Kolekcionarstvo je i bolest ali i integracija lichnosti...zavisi od kolekcionara do kolekcionara - vidjao sam ih raznih, najvishe smaraju perfekcionisti, cepidlake - koji sve neshto precizno obelezavaju i takvi naprimer sve svoje chuvaju tj fetishiziraju

bio sam solidan kolekcionar plocha, potroshach muzike, a manjim delom fetishist...
U najboljima danima pa tu negde preko 100komada bitnih, a vucaralo se joh nekih desetina nebitnijih koje su sluzile za menjazu i reciklazu

bez frke sam prihvati CeDeove, jer sam tehnomanijak, kao shto sam imao i pre plocha kasete, pa su smanjen -smenjene plochama
znao sa da sledi dalje iz LP, EP itd

i da prenoshenje plocha je dosta veliki smor
kabaste su osteljive, uvek kese, kad uzme neko pritupo lice da ih chachka/pushta jezio sam se,

zanimljive ploche su mi bile u boji vinili,
plave zelene neke finske HC komilacije Ristetut i metalerske ploche sa shtampanim vinilom, imao sam takvu Celtic Frost bez cover kartonskog


e da prva vazna plocha koju sam nabavio je Slayer - neki raritet "Live Undead" bez omota...

imao sa neki Technics gramofon koji je imao chill-sleep opciju da ponovo pushta stranu LPa kad se zavrshi, repeat - a ja lezi i znojim se dok ne pochne opet, i onda letim...umeo sm i po 5 puta istu stranu bez ustajanja da chujem

za ploche je i Meka i Medina bio SKC nedeljom ujtro, bilo je shvercera iz Londona i Nemachke
nishta sladje kad naidjesh na sveze otpakovan kufer pa birash jer niko nije oshashuljio Draganovu zadnju turu

na kraju sam od kolekcionara postao i sam preprodavac (tamo negde 1998/99god taman pre bugarskih kopija na CeDovima svega...

kad sam obrnuo ceo kolekcionarski krug i ugledao klince ili likove koji mi se tope na plochu iz ex-kolekcije prvi Paradajz Lost, Mudhoney, prva Nirvana!!! i zvanje ortaka...

sve sam zavrshio i mrtav hladan na pitanje kolega kolekcionara koji su mi kenjali shto prodajem vrednosti i sebe i dushu itralala

pocheo da slusham mp3, koje su se stidljivo pojavile po tezgama u kolekcijama 7 albuma na jedan losh Cede

sada su tu FLAC i APE te ostali formati bez gubitka kvaliteta, za opet slushanje muzike na slushke - zbog sounda/produkcije ugodaj je 100 odsto, chak i rezem nazad na CDove pomocu Jetaudio kad ocu da slusham bez da zuji harddisk

Bassta! Pex, a.k.a. Gramofonije Plocanovic said...

film je odlican, ali zesce depresivan, kao i sam reziser. nema nijednog pozitivnog lika, svi odreda su bolesni manijaci kolekcionari. znam nekoliko kolekcionara ovde, kako ploca tako i knjiga i svi sa pacenici.

son of man said...

Vinyl (2000) - new MU link added !

Related Posts with Thumbnails