Saturday, September 18, 2010

Belgrade Follies (1997) aka Poludeli ljudi

Director:
Goran Markovic

Dokumentarac Gorana Markovića posvećen studentskom protestu 96/97 godine. Potrefilo se da sam te '96 bio brucoš (naravno nikad završenog fakulteta) tako da mi je sve to leglo baš onako, pravo, sudbinski...al' umalo. Inače, mene su te šetnje i duvanje u pištaljke jako smarale, al' baš jako, gnušao sam se toga, tako da sam išao sve iščekujući neku pravu akciju, pravi protest, šibanje sa murijom, incidente, nerede i to, što se naravno i obistinilo i to oho-ho više puta, i barem zbog toga i zbog tih par ljudi koje sam upoznao, mogu da kažem da je vredelo cimati se ta četiri meseca, doduše ne mogu da kažem da sam bio baš najredovniji, jer kad je počeo onaj cirkus u Kolarčevoj meni je sve to postalo besmisleno i totalno dosadno, to ljubljenje i grljenje sa murijom i slično, dok je na drugu stranu nekim ljudima to bio vrhunac. Naravno, i ono čuveno 'paja probija kordon', zakuni se, kao odjednom smo svi postali ponizni, i murija i pijani studenti, more jebo vas paja sa sve daščicom.

A tad je, gle čuda, vođa protesta Čeda Jovanović, bio žešće desno orjentisan, jasno se sećam njegovih popaljivih govora punih nacionalnog, verskog i ostalog sranja, doduše ni sastav studenata nije bio puno drugačiji, otprilike su se našli. Vredi izdvojiti i čuveni Slobin kontra-miting, kome je Marković, na moju veliku radost, posvetio jedan dobar segment ovog filma, jer može lepo da se vidi kolke batine su tad dobili fanovi Ivice Dačića i SPS-a u sred Beograda, vaistinu prajsles momenti. Ono što sam zapamtio a što se lepo vidi u ovom filmu je činjenica da je tog dana bila do tad nezapamćena koncentracija murije na ulicama, i siguran sam, da je tolko murije izašlo 5. oktobra kurac bi srušili Miloševića tako lako. Uglavnom, nije loše pogledati ovo i prisetiti se, pa onda pogledati ko je na vlasti 14 godina kasnije i ubiti se. (42 min)

IMDB"Dokumentarni film snimljen tokom četiri meseca dugih demonstracija gradjana i studenata u Beogradu protiv režima Slobodana Miloševića. Formalni razlog za početak ovih gradjanskih nemira bila je kradja na izborima održanim 17. novembra 1996. Nekoliko dana pošto je lokalna vlast u Beogradu pokušala ovu veliku izbornu prevaru, gradjani i studenti izašli su na ulice i započeli svoj maratonski, četvoromesečni protest koji se završio početkom proleća 1997., priznanjem rezultata izbora i pobedom opozicije."


5 comments:

rashomon said...

"Uglavnom, nije loše pogledati ovo i prisetiti se, pa onda pogledati ko je na vlasti 14 godina kasnije i ubiti se." Лепо речено

Gospodjica I said...

Haha.. I ja sam htela da posvedocim o istinitosti poslednje recenice. Bas tako. Ubiti se - ni manje, ni vise.
Jos se premisljam da li da skidam ovo, jer mi je muka vise od te nase kvazi-revolucionarnosti. Puna usta demokratije, sloboda, ravnopravnosti i socijalne pravde - a svi lepo u odelima, u svojim udobnim foteljama. Muka, muka mi je.

Anonymous said...

ja ne kapiram kako...cekaj, ne "kako" nego ZASTO mi opet trpimo idiote na vlasti.

sto niko ne napravi dokumentarac o Dejanu Stojadinovicu, e to je pravi covek, prisao i pred ocigledno nadbrojnijim pristalicama zveknuo smrada Velju Ilica.

Dejane Stojadinovicu ti si moj heroj !

son of man said...

Belgrade Follies (1997) - new MU link !

son of man said...

Belgrade Follies - ON-LINE!

Related Posts with Thumbnails