Thursday, September 2, 2010

Satan Panonski - Radio Sarajevo Intervju (1990)

"Razovor sa Satanom prilikom jednog izlaska iz bolnice u kojem s voditeljom ali i sa slušateljima iskreno govori o svemu. Snimak je dosta mutan, ali ovo nije muzika pa to nije ni bitno. Ne sjećam se ko je originalni uploader, ali hvala mu na ovom potresno-grotesknom dokumentu....................dakle, Kečer govori !!!"

Download

Posle pažljivog slušanja ovog intervjua dužan sam da zaključim da je Ivica Čuljak aka Satan Panonski bio jedan jako inteligentan i rečit čovek, naravno ja sam imao skroz pogrešan trip o njemu do sad, kontao sam da je samo kopirao GG Allina i to jako loše, a zapravo iz ovog razgovora sam shvatio da ta njegova priča nije nimalo bila fejk, i da nije imala baš puno dodirnih tačaka sa GG-em. Dakle, iz ovog razgovora sam shvatio na prvom mestu da je on zaista patio od ekstremnog oblika borderlajna, mada to ljudi tad nisu kontali na pravi način, nego su sve takve likove trpali u ludnice bez razlike.

Što se tiče tog famoznog sečenja, Satan sam kaže u ovom intervjuu, on se seče i samopovređuje isključivo da bi se oslobodio tog duševnog bola koji ga izjeda, i to tako što putem povreda duševni bol prelazi u fizički, a verujte mi, fizički bol je ništa u odnosu na duševne patnje i bezdane depresije u koje može da se upadne. I zaista, taj osećaj kad se isečeš je sličan ekstazi u neku ruku, totalno te digne, kao da ti ta fizička rana oslobodi neki ogroman teret sa duše, ali naravno to ne deluje kod svih ljudi, nego samo kod borderlajnera i osoba sa sličnim poremećajima, jer borderlajnerima je glavni problem hardkor depresija, koju prati ogroman duševni bol koji nije moguće izlečiti niti jednim lekom ili psiho-terapjiom, i zato neki od njih često pribegavaju samopovređivanju, i Satan je to ovde sasvim lepo pojasnio šta i kako.

Dakle, on nije bio nikakav ludak kako se pričalo, nije bio manijak koji se sekao radi pukog egzibicionizma i šok efekta, mada naravno da ima i toga jer ipak se bavio muzikom i javnim nastupima, ali to nikako nije bila njegova glavna priča, Satan je po meni bio skroz zajeban igrač, ali i osoba koja je uspela da sav svoj bol koji je proizašao iz borderlajna i još nekih poremećaja odlično kanališe kroz umetnost, i to na veoma zanimljiv i jedinstven način.

I da zaključim, Satan me stvarno prijatno iznenadio, 53 minuta koliko traje razgovor su prošli ko ništa, a njegova iskrenost i doslednost su za svaki rispekt bez obzira dal' vam se dopada njegova poezija i performansi. Bravo.

4 comments:

ivanmilke said...

Extra za fajl, skidam al mi nije danas dan za Satana P. - preslusacu naknadno...

inace sam bio na njegovom certu na Akademiji
sad gledam podaci na nekoliko mesta kazu da je 1989god, mislio sam da je nesto kasnije, tj 1990god...al permutovao sam znachi godine...

Moja secha na S.P je pochela sa legendarnom plochom/cassetom - "Bombardiranje New Yorka" od Slushaj Najglasnije Rec, i tu se stvarno moglo chuti dosta toga:
rock kidanje Messerschmitt-a
Skol iz CRO je bio vishe punk/HC sa angazovanim temama...
Majke kao najpoznatiji band
mene nisu toliko isekle

koliko S.P - Ivica Chuljak - Kecher - svaka je bila legendarno luda i zajebana na svoj nachin

A1 Satan Panonski - Oči U Magli
A2 Satan Panonski - Iza Zida
A3 Satan Panonski - Lepi Mario
A4 Satan Panonski - Kliktaj

Nazad na temu: koncert Akademija
- niko od moje vajne ekipe nije teo da ide
pa sam ja udario solo-autizam na cert
bilo poluprazno a onako svecana i lagano bizarna atmosfera

secam se da je prvi red pochinjao negde oko par metara od bine, kao malo zaziranje da te ne ujede il sl vremenom sam stao u taj odaljeni prvi red Izasli muzicari izaso Ivica, neke kese sa zadjubre je pokachio po plafonu od Rupe i pocese da sviraju, kese je kasnije upalio upaljachem i kad je kapljalo sa njih podmetao se da pada po njemu

svako sechenje je bilo praceno prskanjem Bivacina (spreja u prahu) na ranu, tad sam pomislio da je to fake, ali sad kapiram da sam bio mlad

nisam se toliko zblanu, sound je bio onako akademski shuplaj, a oni samo solidno uvezbani

ali sada 21 godinu kasnije kapiram da sam ishao tamo solo sa 15 godina i da je to jedan od 10ak predratnih/predsankcijskih koncertnih dogadjaja u tadashnjoj SFRJ koje sam sakupio

A da shto se S.P tiche nema rivajvla nema reuniona i ponovne reprize...

na neki bizaran i zanimljiv nachin - slava mu!
jedan je od najpominjanih extremnih punk izvodjacha sa ovog podruchja

HMEntertainer said...

pozdravljam milketa. nisi bio sam iz svoje ekipe na koncertu na akademiji!!!!!!
elem, ja sam imao tu srecu da odgledam sve satanove koncerte u bg kao i promociju knjige koja je bila u mf skc. ipak, godinu dana pre akademije je svirao u malom klubu doma omladine u tadasnjem ako se dobro secam jazz klubu kasnije bunkeru itd. to je bilo underground ludilo (za razliku od koncerta na akademiji koji je vise bio, bar sto se mene tice revijalan koliko god to glupo zvucalo). tu je ivica vadio krv spricom iz vene na celu (pederuse) i prskao ljude (fuj), udarao se stalkom za mikrofon svuda po telu, povracao i naravno svirao i recitovao poeziju(!?). inace odseo je u bg kod jednog prijatelja te je tom prilikom i snimnjen intervju dokumentarac sa njim. i da ne bude sve tako lepo i hvalospevno jos samo da dodam da nemam u opste lepa secanja o njemu i ako postujem SVE sto je on radio i naravski, ko ga jebe, koga nema bez njega se moze. svaka cast za ovaj upload i naravno samo rokoj sine.

Anonymous said...

Objavljeno drugo izdanje knjige "Čizme slobode".
Roman govori o punk sceni bivše Jugoslavije sa Satanom Panonskim kao glavnim pripovjedačkim akterom. Knjiga je obogaćena Kečerovim crtežima i literarnim uradcima. Više na stranici: www.satanpanonski.blog.hr

Anonymous said...

Bok, jel' postoji mogucnost, molim te, da ponovo se okaci ovo negdje, jer link nije dostupan?
Hvala!!!

Related Posts with Thumbnails