Monday, June 13, 2011

Izveštaj: Skopje 9.06. - 11.06.


6. Balkanski Anarhistički Sajam Knjiga održan je od 10. do 12 juna u Skopju. Došlo nas jedno 10-ak ukupno iz Srbije i na kraju se ladno ispostavilo da je nas bilo najviše, više čak i od domaćina, mada iako je njih samo 4-oro direktno učestvovalo u organizaciji sajma, sve je prošlo bez ijedne greške, dakle svaka im čast, pozdrav za Vasketa. Od naših su bili Zrenjaninski ANTIFA, ova dvojica u ime CLS-a (Ratko i Karadža) + ja kao sam protiv svih, neki solo par iz BGD-a, i 3 skroz luda klinca sa juga Srbije.


- MKC - prvi dan sajma -

Bilo je i dvoje grčkih anarhista iz Tesalonikija, ortak i riba, kojima sam se odma' prišljamčio žickajući cipuro (mislim, a šta drugo?), i kad je ta devojka snimila tetovažu Obilića razvezala jezik i ispričala mi najnovija dešavanja oko Iraklisovih navijača koji iako nisu svi anarhisti vođstvo tribine im je organizovano na taj način, takođe i Paokare, ali ipak paokara ima svih boja pa se to ne forsira toliko, no u svakom slučaju Tesaloniki drže anarhisti.


- THE GRCI -

Inače, u Grčkoj postoje dve frakcije anarhista, naravno ima ih na hiljade, ali ovo su kao 2 glavne. Ovi koji su došli su peace varijanta, što u grčkom prevodu znači da su to ovi koji se mlate sa pubovima sa onim kuvanim motkama, pale banke, bacaju koktele. E sad zašto sam ih nazvao peace varijanta, pa zato što ovi drugi, njih nećeš nigde sresti, oni su u totalnoj ilegali, pucaju na muriju, postavljaju bombe itd. Naravno, mrze se međusobno i u ratu su jer ovi "agresivni" im kao blate ugled, tako što u njihovim akcijama stradaju i nevini (mada moj stav je da nema nevinih, al' ajd' sad) jebiga ovaj postavi bombu u neku firmu ili banku, i onda tamo neki nesretnik to otvori i strada, a bomba je bila namenjena direktoru, ali kurac, direktor namazan pa ne otvara ništa, nego uvali svojim posilnima. Naravno bilo je i par Bugara, ali mi, Srbi, smo ubedljivo dominirali, jer ovi iz Sarajeva su jedva živi a ne da putuju još negde, dok Hrvati se iz meni skroz nepoznatog razloga ne pojaviše. I da, bila je jedna Turkinja kojoj sam sve vreme pevao onu našu omiljenu "Svaki Turčin zna, svaka bula zna, da je Obilić.." ali naravno nije skontala da to njoj pevam jer logično ne zna jezik, a i bilo bi malo trulo da je tako provociram ako je devojka protiv nacionalizma i ostalih varijacija na to sranje, uostalom što bi došla na sajam, zar ne ? I naravno, pale su i one stare dobre zajebancije da jednog dana neće više biti u upotrebi reč anarhista, dovojno će biti samo da kažeš Srbin, i svima će biti jasno o kakvim fanaticima se tu radi. Vaistinu.


- moj domaćin Ifo -

Mora da napomenem da smo obišli i šiptarski deo grada, i mora da kažem da to veze nema sa pričom koju nam puštali ovde, tipa da neko ko nije Šiptar ne može da uđe u taj deo grada i slično, dakle totalno drugačija slika, i to skroz opuštena, jer ono baš smo zašli duboko u "neprijateljsku teritoriju", bili smo i u njihovoj čaršiji, slušali hodžu kako poje, feredže and shit, ali ono niko da te mrko pogleda, ljudi žive svoj život, jer ja sam po pričama iz Beograda zamišljao da je to fazon Kosovske Mitrovice, znači, most i kraj priče, ali jok, to nema veze sa mozgom, tu nam priču verovatno plasiraju ovi tzv. navijači Vardara - Komiti, koji su u očiglednom dilu sa murijom, a videćete u daljem tekstu i zašto tako mislim. Dakle nema neke prevelike razlike između dva dela grada, sve je to moderno sagrađeno, tržni centri i sranja, jedini način da izvališ da si u šiptarskom su ti minareti, i to što je makedonski deo daleko, daleko veći.


- Najgotivnija faca koju sam upoznao u Skopju, Kris -

Da ne smaram više o tehnikalijama, evo najzanimljivijeg dela. Svi smo čuli po vestima da je na dan izbora u Skopju krvnički na smrt pretučen 22-ogodišnji Martin Neškoski od strane policajca u civilu, inače člana specijalne pandurske jedinice Alfa. Povodom toga je neka stanovita grupa mladih organizovala protestne šetnje po gradu koje će navodno trajati do ispunjenja svih uslova, tj. smena u ministarstvu, suđenja i kako to već ide kad pubovi ubijaju građane umesto da ih štite. Mi smo propustili protest u petak kada je navodno bilo i do 3 soma ljudi, ali smo otišli organizovano u subotu jer smo kontali subota jebiga, biće mnogo više ljudi...kad eto kurca, jedva ako se i hiljadu skupilo, i to uglavnom mladih ljudi. No dobro, meni to i nije problem jer realno brate soma ljudi je ipak soma ljudi, i samo zamislite sličnu situaciju u Beogradu, tj. nema šta da zamišljate, setimo se kad je interventna stoka ubila Đorđa Zarića, jedva da je par 100-tina izašlo, ako i toliko, al' dobro, to je samo naša sramota gde smo pokazali kakvi smo ljudi, i koliko smo solidarni.


Uglavnom, bilo je nas 10-ak organizovanih Srba, sa skroz crnom anarhističkom zastavom, za koju su skopski mediji istripovali da je crni flor, pa su i pisali po novinama tako neku glupost tipa, mladi protestanti su mahali crnim florom ispred zgrade Vlade. Uglavnom šetnja je bila baš duga, ali ono što je mene zbunilo je potpuno odsustvo murije, tj. bili su samo oni pozeri u žutim markerim koji su išli sa strane a i njih je bilo ne više od 10, tako da smo mogli da skrećemo gde god nam volja.


E da, kad smo već tu da ispričam jedan umalo incident, idemo mi tako i ja ladno snimim hrvatsku zastavicu, znate onu na štapiću, što može se kupi po štajgama i slično, i naravno odma' reagujem. A to bila neka tri klnca i njihov tatko, i ja se predstavim najkulturnije, kažem im da sam iz Beograda i pitam zašto CRO zastava, kakve to veze ima sa protestom, i tatko mi odgovara, pa kao nije bitno ko je ovde Srbin a ko Hrvat, i ja mu kažem, pa ako nije bitno onda skloni zastavu, jer šta sam mi sutra treba, da ponesemo srpsku zastavu, četničku zastavu il' tako neki idijotizam, na šta to liči. I ovaj tatko krene onako bezobrazno da se smeje, kao e sad ću baš da je nosim da bi se takvi kao ti nervirali. Ja gledam, ne verujem, ladno mamlaz matori od 50+ godina istripovo da sam ja srpski nacionalista i kao smeta mi hrvatska zastava, pa jebote ako ćemo iskreno više mi smeta da vidim kad se po Beogradu "patriote" kurče sa onom našom parodijom od zastave, gde stoji kruna a nismo monarhija, dakle mozak zdravo, logiko zbogom. Mislim, bez te mrtve krune naša zastava bi još i ličila na nešto, ovako se radi o čistom kiču, ali zatucanost nacionalista je neopisiva, osećam kad bi njima dali da biraju kako treba da izgleda zastava, oni bi stavili i čiča Dražu, i Ljotićev grb, i Nedićevo ono fašističko govno, jer to ti je onaj fazon, samo da bude grandioznije, samo da što više šljašti, uostalom to je i jedina uloga krune na našoj zastavi, da se naglasi da smo nekada bili monarhija i da smo imali najveći kurac na Balkanu, a ja bi baš zbog ovog našeg "prestolonaslednika", onog blama od čoveka, koji ladno za 20 godina nije naučio srpski jezik, al' se zato nimalo ne bi bunio da postane kralj, sklonio tu krunu pa kad naučiš jezik mamlaze možda ti je i vratimo, mislim jebe mi se za zastavu, što se mene tiče mož' da stave i buzdovan Marka Kraljevića, jer ne priznajem nikakve zastave ni grbove niti bilo šta što ima veze sa represivnim državnim aparatom, jer pod tom zastavom političar te kara a pandur bije. Ali džaba, nacionalisti to ne mogu da shvate, njima je zastava svetinja, oni 'oće i da biju svoje sugrađane koji ne misle tako, ali dobro, to je ta zatucanost i nije svojstvena samo nama Srbima, evo i Hrvata, evo i Bošnjaka, itd. Uglavnom, da nastavim, isto bi uradio i da je neko istako srpsku ili bilo koju od zastava iz regiona. I ništa, ja pokušavam da budem kulturan, da objasnim ovom matorcu da to nije ni vreme ni mesto da se šeta hrvatska zastava jer realno Hrvata tu nije ni bilo ako ne računamo tatka. I on kao e baš neću da sklonim, i aj' sad šta da mu radiš, logično, kažem mu bolje skloni zastavu da ti je ne bi uzeo i polomio. E tu je valjda već shvatio ozbiljnost situacije i uklonio zastavu. Rek'o sam mu hvala i kul, nema frke, nema panike, jer mi glupo da ga bijem tu i ljudima kvarim protest, jer murija i novinari samo čekaju tako neki incident pa da krenu.



I tako, nastavimo dalje, prošlo već jedno sat vremena, bacili i neke naše pesme, tipa "i ko ne skače taj je pandur", uglavnom bilo zabavno, ali ono što sam primetio je da nigde nema navijača Vardara - Komita. To mi je bilo baš zbunjuće jer kod nas da se ovakvo nešto desilo da pandur golim rukama ubije dečka od 22 godine, realno bi bilo da navijači prvi izađu na ulice, ali NE, stav Komita je da Martin nije bio član navijačke grupe Komiti i kao oni neće da imaju veze sa tim, dakle ladno nisu podržali dečka koji je ako ništa bio simpatizer Vardara, a i da nije bio simpatizer, pa jebote ubio ga pandur u civilu. Alo rođaci, panduri ubijaju a vi se ograđujete i izmišljate neke smešne izgovore samo da se ne bi pojavili, jer realno da su došli Komiti bilo bi mnogo, mnogo više ljudi, i što je najgore od svega oni u saopštenju pozivaju svoje navijače da ne dolaze na protest dakle nema ni ono standardno, KO HOĆE NEK IDE SOLO BEZ OBELEŽJA, i aj' sad, šta može da se zaključi iz ovog njivog "stava" ? Evo ja ništa neću reći, zaključite sami koga tu kontroliše murija, sramota bre, sramota, a solidarnost zbogom. Koji blam sunce ti jebem, ja bi raspustio grupu da sam na njihom mestu posle ovakvog mahanja zastavom "MI RADIMO ZA MURIJU". Jajare, klasične one sluge režima.


I taman kad pomisliš da ne može gore, eto kurca, dolazimo do dela grada koji je u fazonu našeg Dedinja, gde žive naravno predsednik vlade, ministar policije i cela ta bahata-teror ekipa, i tu konačno snimim prve prave pubove, nešto kao LIGHT varijanta naše interventne, koji stoje na "odruči" i nemaju čak ni štitove ni ništa, dakle samo pendrek za pasom, iza njih na jedno 2 metra još 3 puba, kao da popune te rupe, kao gistro kordon. Zakuni se brate, kordon, pa jebote taj kordon bi u Beogradu leteo u vazduh ko u Asteriksu u roku od par sekundi, ali JOK, umesto samo da zaobiđu "kordon", jer realno šta im ovi mogu, da ih biju ne smeju posle ovog ubistva, znači mogu samo telima da ih spreče da prođu, al' kako telima kad ih ima 9-orica, znači na zaletanje bi prošlo bar 300 ljudi ako ne i jače, i cela ideja "kordona" bi pala u vodu, i čak smo u jednom trenutku mi iz Srbije krenuli da pravimo gužvu, da se prođe ta parodija, i prođem ja tih prvih 6-oricu ko ništa, baš da vidim šta će da bude, još ono stavim ruke ispred sebe, da se vidi da nemam ništa u rukama, niti da imam nameru sa bilo kim da se sukobljavam, i zaustavi me ovaj iz "drugog prstena", dakle jedan od ove trojice nesrećnika i kao molim te vrati se, ja ne verujem šta slušam, ja reko ja sam strani državljanin, ovde sam turista i imam pravo da prošetam kroz grad, po kom to zakonu vi mene sprečavate, i ovaj kao žao mi je al' ne mogu da te pustim, ja rek'o nisam došao ništa da lomim, zašto nas ne pustite, mi bi se prošetali i malo zviždali pred gajbom ministra ili koga već i vratili se, uostalom pogledajte ovu decu, tu nema nikakvih huligana, sve studenti i srednjoškolci, i zaista nije bio niko nasilan (osim nas Srba, al' kao da ne kvarimo ljudima protest, a i što mi Srbi uvek da budemo najgori?). I ovaj ništa, ne reaguje, ja ga pitam, pa šta sad ako ja prođem pored tebe 'oćeš da me hapsiš, koja je vaša uloga ovde ? I on kao ne, neću da te hapsim, samo se vrati, i ja tu konačno shvatim o čemu se radi, jer čim ovi "organizatori" ne žele da nastave dalje zna se tačno ko tu zapravo vuče konce, iz fazona kao šetajte se vi malo po gradu, duvajte u te pištaljke, skandirajte "ubici, ubici" i to je vam je to, što bi rekla jedna beogradska muzička grupa "da se narod malo šeta". A kad sam pitao tog kolovođu sa megafonom zašto samo komotno ne zaobiđu ove statiste, i nastave dalje, izgovor je bio, pa kao ako prođemo njih iza ugla nas čeka pravi kordon, ja rek'o pa zar to nije cilj, da pokažete kolika je zapravo policijska represija, koliku muriju su dovukli da vas spreče da malo prošetate svojim gradom, ej bre, svojim gradom, Skopjem ?! Bre pa to je bilo samo za vreme Slobe, da studenti nisu mogli da priđu Dedinju, al' je tu bila baš zajebana kordončina, ko se seća, tamo ispod Franša, pa kad smo probali preko Ruda onda su postavili kordon u Kneza Miloša. E tu se videla represija, i svetski mediji su mogli da snime šta se radi, a ovako je ispalo da su skopski panduri neki fini i tihi ljudi gde njih 9-orica može da zaustavi masu od soma ljudi, ej bre ?! Možda ja paranoišem, ali u mom rečniku se to zove saradnja sa murijom, dakle ovi im kažu gde sme da se ide a gde ne i to je to. E posle toga smo naravno kolektivno napustili skup jer koja je poenta, al' zaista, šta ću tu da se šetam okolo naokolo ako mi pandur diktira maršrutu. Zajebi me.


- crni flor gistro -

18 comments:

Anonymous said...

jel smijem pitat, pa zar nije "Siptar" pogrdan naziv?

Dejan Ognjanovic said...

dobar izveštaj, super što nisam pošo da ti smetam u ovim akcijama.

son of man said...

@Iz bakinog ormara - pa pazi, tu ima dve verzije, jedna je ova politički korektna gde su odjednom ove demokrate krajem 90-ih, tj. pred sam rat, Šiptare počeli nazivati Albancima, dakle i oni su ih zvali Šiptari ali kao da bi se dodvorili ne znam ni ja kome to su prepravili u Albanci.

A ja Šiptare nazivam Šiptarima od kad znam za sebe i nemam nameru to da menjam sada samo da bi ispao kao kul. Uostalom ako oni sebe nazivaju Šiptari što da ja budem gori, a i moja prababa ih je zvala Arnautima pa sad vidi šta je realnije...

I naravno da će sad neki Srbi demokrate u tom mom "Šiptari" naći uvredu za "Albance sa Kosova", al' šta ću im ja, jer nemam nameru nikom da se šlihtam, a posebno ne slugama režima i ljubiteljima Evropske Unije i NATO-a.

Uostalom, evo ti si iz Hrvatske, kako ste vi nazivali Šiptare 80-ih, Albanci ili Šiptari ?

Pozdrav ;)

Downsided said...

Bošnjak može a Albanac ne može? :D

kerovođa said...

"Šiptar je slovenizovani oblik albanskog etnonima Shqiptar (Šćiptar), odnosno Shqipëtar (Šćipetar), kojim Albanci sami sebe nazivaju. Naziv "Šiptari" (Shqiptarët) se počeo upotrebljavati u toku NOB-a u Jugoslaviji umesto ranije "Arbanasi", "Arnauti", kao i "Šipnija" (Shqipëri, Shqipni) umesto "Arbanija"." > wikipedia

super reportaža, kao da sam bio tamo.

Anonymous said...

Nije to pogrdan naziv evo članka sa wikipedie pa ko voli nek izvoli,lepo je objasnjeno
http://en.wikipedia.org/wiki/Albania

Zlatko Geleski said...

Dobar izvestaj. Ubavo si zabelezal kako ni stojat rabotite vo Makedonija. Da ni dojdes pak.

Slobodan Ristovski said...

се слагам со Zlatko Geleski, дури подобро си ја опишал скопската ситуација од ние тука што живееме цел живот.

Hearse Hijacker said...

"ne žele da nastave dalje zna se tačno ko tu zapravo vuče konce, iz fazona kao šetajte se vi malo po gradu, duvajte u te pištaljke, skandirajte "ubici, ubici" i to je vam je to, što bi rekla jedna beogradska muzička grupa "da se narod malo šeta".

Да, добро си ја опишал револуцијата на скопските хипстерски пацифисти.

Marija Milic said...

"Mislim, bez te mrtve krune naša zastava bi još i ličila na nešto, ovako se radi o čistom kiču, ali zatucanost nacionalista je neopisiva, osećam kad bi njima dali da biraju kako treba da izgleda zastava, oni bi stavili i čiča Dražu, i Ljotić...ev grb, i Nedićevo ono fašističko govno, jer to ti je onaj fazon, samo da bude grandioznije, samo da što više šljašti, uostalom to je i jedina uloga krune na našoj zastavi, da se naglasi da smo nekada bili monarhija i da smo imali najveći kurac na Balkanu, a ja bi baš zbog ovog našeg "prestolonaslednika", onog blama od čoveka, koji ladno za 20 godina nije naučio srpski jezik, al' se zato nimalo ne bi bunio da postane kralj, sklonio tu krunu pa kad naučiš jezik mamlaze možda ti je i vratimo, mislim jebe mi se za zastavu, što se mene tiče mož' da stave i buzdovan Marka Kraljevića, jer ne priznajem nikakve zastave ni grbove niti bilo šta što ima veze sa represivnim državnim aparatom, jer pod tom zastavom političar te kara a pandur bije."
:D
e mnogo ti dobar ovaj izvestaj Pandzo.

Anonymous said...

Hvala na podrobnom objasnjenju, i naravno u Rvatskoj 80ih isto smo ih tako zvali, isli smo na sladoled kod Siptara. Samo zas sta, ja vec 10 godina zivim vani, jezik se mijenja, em sam onda bila klinka i ne bas "politically correct", tako da me bas zanimalo koje konotacije imaju. Nekako ima osjecaj, ne da se radi o dodvoravanju, vec da li bih mogla u lice reci tako nesto osobi, znaci, reci Siptaru, ej Siptare, a da ne osjecam da ga vrijedam. To je ono sto me zanimalo, da li su sad oni sami to usvojili pa je od pogrde postalo ponosom (tipa sto se dogodilo s rijecima "gay", "queer", "black"). i super pises, jest da o temi nemam veze, zanimljivo mi.

son of man said...

VAŽNO OBAVEŠTENJE: Za pandurske drukare Komite neće biti mesta na ovom blogu, dakle vređajte, jebite mi majku srpsku, niti jedan vaš komentar neće biti objavljen.

Anonymous said...

jedino kad ih mi srbi zovemo siptari onda se ljute a ceo svet ih tako zove

son of man said...

DODATAK SAOPŠTENJU: I naravno da ne mislim da su svi Komiti drukare i da sarađuju sa policijom, ali braćo, vođstvo tribine vam je u žešćem kanalu, i znači OK, niste morali da napravite protest sa levičarima ali ste definitivno mogli i MORALI odvojeno, e sad zapitajte se zašto NI TOGA nije bilo.

I u suštini to vam je isto ko situacija kod nas gde se proziva Torcida za gej paradu a vamo se ništa ne poduzima povodom NATO skupa, e to je prava sramota !

maare said...

ludo burazere :)

i naravno

"svaki turčin zna, svaka bula zna, da je obilić, srpski sin, zaklao murataaa"

:)

irini said...

Sine ova slika sa devojkom ,ruzom i panoom vredi svih para, sto bi rekli nasa grcka braca "OLA TA LEFTA", a sto se ostalog tice drago mi je da su ti i nasa makedonska braca odala priznanje u vise navrata da lepo "zapishavash" ilite zapisujes !

5tate_enemy said...

добар извештај...баш добро ја примети и опиша ситуацијава...свака част за излегувањето на барикадите кај смрдливите пандури...дојдете пак и се надевам следен пат со поубави импресии

Anonymous said...

Evo od večeras (5.5.2015) malo akcijanja u Skopju. Izgleda je i kod njih potebna kritična masa:

http://www.youtube.com/watch?v=tnFlkauVDNA

Related Posts with Thumbnails