Friday, January 22, 2010

The Confessions of Robert Crumb (1987)

Director:
Robert Crumb

Ovo sam baš dugo potraživao i trebovao, jer je ovaj rad Crumb lično i napisao i režiro, znači to mu dođe ko neka dokumentarna autobiografija. Za razliku od genijalnog dokumentarca Crumb (1994) kultnog reditelja Terija Zwigoffa (koji se naravno nalazi u mojih TOP 35 DOCS) ovde je priča fokusirana samo na Roberta, pa tako nećete videti najveću facu, njegovog burazera Čarlija, pa ni kevu, samo je suprugu pustio u svoj film i to u kontekstu autora jer zajedno crtaju jedan strip. Uvek kad se pomene Crumb tu je i priča o seksualnim frustracijama koja zauzima zavidan prostor i u njegovim stripovima, dakle Crumb je realni seksualni manijak, mada tako i izgleda kad bi ga sreli negde, ko malo mršavija verzija Gerija Ridžveja aka Green River Killera, mada meni je ujedno i jako drag jer me podseća likom i stasom na mog pokojnog deda Đaju.

Pored standardne priče o rodonačelniku andergraund stripa, ovde ćete čuti i o njegovoj naklonjenosti ka Janis Joplin, kako mu je LSD '65 totalno promenio percepciju pa samim time i život, o tome kako mu se nije svidela animirana adaptacija njegovog najuspešnijeg stripa Fritz the Cat, pa onda kako izgleda njegov idealan tip žene, kako se jako mlad oženio pa ubrzo uteko iz braka, i još mnogo toga. I Crumb je upravo jedinstven po tome što je sve što mu se dešavalo u realnom životu pretakao u strip, ko kad neko svaki dan vodi dnevnik, samo u ovom slučaju crtanu verziju.

Moj omiljeni lik je naravno Mr. Natural, obožavam ga, voleo bi da mi bude lični guru, a inače, svojevremeno sam baš iščitavao to malo Crumbovih stripova što je prevedeno na srpski, i vaistinu je gre'ota što toga nije bilo više. Uglavnom, nema šanse a da vam se ne svidi kako ova faca crta, jer to je jednostavno zarazno, i siguran sam da ćete zavoleti Crumba ako već niste, mada meni se mnogo više svidela njegova žena, i kao strip crtač a i ovako, jer ona je od onih žena stubova porodice, pored kojih muškarci mogu u potpunosti da se opuste. Vaistinu awesome. Oću taku ženu! (55 min)


IMDB

"In 1987, Robert Crumb presents himself: raised by a Marine father, educated in Catholic schools, married at 21 in Cleveland where he worked for a greeting card company, dropping acid in 1965, heading to San Francisco and getting in on the formation of Zap Comix, gaining celebrity, loving old time jazz, starting a band, living in a commune, meeting Aline Kominsky who became his second wife and his partner in art, having a daughter, and developing a more realistic drawing style. The confessions include his loneliness, his obsessions with women, his bewilderment by fame, his sense of the disintegration of Sixties' subculture, his nervous breakdown in 1973, and his peace now."



DOWNLOAD :
http://www.megaupload.com/?d=MO7AZ5X4

2 comments:

Anonymous said...

part 4 mi kaze da je wrong pass! Ako ima pomoci javite se!

son of man said...

The Confessions of Robert Crumb (1987) - new MU link added!

Related Posts with Thumbnails