Friday, February 13, 2015

Sleng 70-ih, rasizam 90-ih


Imam taj problem...jbga ja izgleda uvek imam po neki problem pa kao kukam, al' to je valjda normalno, kao stil izražavanja, jer pre ću da kukam nego što ću da budem diskretno-konspirativan oko stvari koje mi smetaju. Dakle, govor, taj upotrebni govor je još od 90-ih postao jako problematičan na ovim prostorima a kako čujem iz belog sveta i tamo, a zapravo sa zapada je pritisak oko tog politički korektnog načina izražavanja i pristigao, jer oni tamo imaju problem sa crncima, tj. pre crnci sa njima jer su ih ovi držali ko robove decenijama, pa sad kad su iz nekog razloga odlučili da to nije OK, sad imaju potrebu da im navodno nadoknade tu patnju i duševni bol, da ih namire, umire, jer ih kao grize savest, ali naravno ne u smislu da će da im plate odštetu u vidu keša kako bi to bilo i logično, nego tako tim nekim trikovima, od onog da su im prvo dali pravo glasa, dopustili im da se voze i u prednjem delu autobusa, dali im da pišaju u njihovim pisoarima, da jedu u istim restoranima, da se školuju u njihovim školama, pa do toga da su im čak jednom dozvolili i da predsednik bude crnac, ali to je naravno bilo samo jednom, znači sad je bio Obama i ćao, zdravo, više nije s nama, ispunili su kvotu.

Ali tu nije kraj njihove velikodušnosti, ono što je meni najzanimljivije je taj novonastali PC (politički korektan) govor, pa je tako Crnja postao Afro-Amerikanac a da pojma nije imao, znači standardno NIGGA' je svedeno na N-WORD, doduše ima tu i F-word, B-word, pa i cela abeceda tih word forica, nastalih od reči koje su označene kao uvredljive za pojedine grupacije ljudi. I to se sad tako fura masovno po školama i medijima, a zapravo kad malo bolje razmisliš time ništa nisu postigli i dalje je taj rasizam mama u Sjedinjenim Državama i realno je da bi Crnci trebali da se pobune i da ih razjebu za ono šta su im ovi radili, a na prvom mestu zbog toga što su ih upravo ti crnci načinili bogatima, radeći na njihovim farmama za hranu i smeštaj, i to bogami smeštaj za medalju. I sad ovi jbga bogati a crnci kuliraju u getu. Mada što reče Sđu - "rep je nastao iz bunta politici, crnci su u marici, belci na ivici", dakle i belci su sad u tom istom sranju, jer većina je white trash sirotinja, ali ipak je najbitnija ova srednja klasa, jer po stanju u srednjoj klasi se obično vidi kolko je ko puko, i to je možda najbolje prikazano u vrh filmu Falling Down (1993) sa Majkl Daglasom, gde tačno vidiš čoveka koji je ceo život bio na toj ivici, i onda jednog dana samo prso i krenuo da pada, usput sjebavajući sve i svakoga. Znači ako su belci u toj fazi pa gde su bre onda crnci? Eno gde su, gledali smo akcijanje iz Fergusona. E sad, da bi se ta pobuna ipak što više izlovala i ugušila postoji taj PC govor, jeste da je privid i da je prevara ali naivnog back porch monkey-a i liberalnog belca koji mu obično pomaže i daje mu gas, drži u iluziji da smo kolko tolko dobri i fini jer ne vređamo jedni druge, tj. barem ne javno i ne u oči. A to što ja kad se vratim kući s posla, jebem mater crncima na sav glas, pa se napijem sa drugarima pa tek onda osujem paljbu, to je moja privatna stvar. Bitno je samo da se mi ne mrzimo javno, a ja ću ti posle jebati majku tajno. Pa normalno.

E vidite sad, taj talas novogovora, cenzure i PC foliranja, 90-ih je pristigao i u Srbiju i to u početku lagano preko nevladinih organizacija, a posle i malo bahatije putem zakona uslovljenih od EU, da bi danas to bila zvanična priča na nivou države, pa je sad i u udžbenicima, na medijima, dakle svuda gde se to može kontrolisati.

Danas znači nije lepo reći cigan, šiptar, peder, kosovar, balija itd.etc. jer se neko uvek nađe uvređen, ali zadržimo se za sad samo na ovim osnovnim tradicionalnim srpskim izrazima kao što su CIGAN i ŠIPTAR. Jbga, ja se nažalost ne sećam 70-ih, jer sam bio što se kaže "mala biba" ali tu je uvek bio moj ćale da mi osveži sećanja tokom kasnijih godina. Dakle, 70-ih reč Cigan nije bila reč koja se koristila samo za Rome, ili za navijače Zvezde, mada je moj ćale više voleo da ih zove Kalašture, naravno tu mislim na navijače Zvezde a ne na Rome. Pored toga, Cigan se koristilo za sve što je, kako da vam kažem, ciganjski jbga? Dakle kad je neko Gan on je bio Gan mio, ma koje vere il' nacije bio.

Na prvom mestu to su podrazumeva se bili ovi ganciji standardni kalašture, dakle navijači iz suprotnog tabora, zbog zdravog rivalizma, pa tek onda ova ekipa s deponije i iz karton sitija, i sumnjivo tamnoputi "Srbi" iz raznih krajeva Srbije kao što su Šabac, Pirot, Vranje, zapravo ceo taj jug dole je uvek nekako više bio crnački no belački. A jbga, šta da kažeš kad vidiš čoveka, faca ko u belca a skroz crn? Ih, kolko smo takvih u osnovnoj školi imali koji su zapravo najviše i srbovali kasnije kad je krenulo loženje. Ali posle sam izvalio da to nije tako samo u Srbiji no i u Makedoniji a možda i ponajviše u Grčkoj. Pa nije ni čudo da ove dole Atinjane nazivaju ciganima ovi sa severa. To se nekad odnosilo samo na navijače Olimpijakosa ali se primenjuje i na čitav taj region. To bre sve Bugarin i Turčin.

Vidiš zaboravio sam na Bugare, a posebno na Rumune, jer tamo krajem 90-ih bio sam nekim "poslom" na rumunskoj granici kod Kladova. Vozimo se kombijem kroz grad a ono sve Cigani, i to ne belci tamne puti, nego prave crnje ganciji, i ja pitam šta je bre ovo, i dobijam odgovor da su to Rumuni, Vlasi. OK, možda oni sebe nazivaju Rumunima ili Vlasima ali braćo mila to su Cigani, jer znam kako izgledaju Cigani, a znam i kako izgledaju Srbi jer kad odem na more u Grčku uvek prepoznam te ljude u moru Engleza, Bugara, Grka i Šiptara, a bez da čujem na kom jeziku pričaju.

Isto važi i za Šiptare, može on da bude Srbin sto puta al' po faci mu se vidi da je Šiptar. A to se najviše odnosi na jedan dobar deo ljudi koji su došli sa Kosova a koji za sebe tvrde da su Srbi jer su kao pravoslavci. Dakle, taj Kosovar je Srbin jer je pravoslavac, a ja sam loš jer mi puca kurac? OK. Pa naravno da mi skroz odgovara da ne budem u istom košu sa tim fizionomijama nedobog. Ako su to Srbi ja ne bi da budem, jer bedak je jbga, blam da mi neko preko kaže evo ti ga sunarodnik. Ma ima o ovom da se piše do sutra, al' ko će to sad, jer posebno su ti Šiptari zanimljiva tema, ali mislim da sam ispunio kvotu rasizma za danas, i da sam bar jednog Kosovara uvredio, da je ispizdeo u svom stanu od 1000 kvadrata u centru grada, a dete mu se rasplakalo, samo takvi ne čitaju ovo što ja pišem tako da je sve kul i nikom ništa. Maljo smo se šaljilji. Hehe.  

0 comments:

Related Posts with Thumbnails