Tuesday, July 3, 2018

Bully (2011)


Director:
Lee Hirsch

Jezivo, jadna ova deca danas. Ovako bre nije bilo u naše vreme. Kad sam ja išo u osnovnu 80-ih bili su možda 3-4 lika koji su maltretirali po školi. Mene srećom nisu dirali jer sam bio krupan i visok. Sećam se jednom je lik pokušao da mi skine sat, al' malo morgen, mi u razredu smo bili složni i odma' su uleteli ovi moji. Uglavnom, moje školovanje u OŠ "Branko Ćopić" na Vidikovcu je bilo skroz spokojno, više sam se plašio nastavnika nego bilo koga od dece. Za tih 8 godina možda sam se 3 puta potuko, jednom na basketu bezveze, jednom iza škole s nekim kretenom i na ekskurziji na Hvaru sam uleteo za drugara iz razreda koji se upišavao noću u krevet pa ga svi zajebavali. A ovo danas...kolko mora neko da te maltretira da izvršiš samoubistvo, da se obesiš ili da poneseš utoku u školu? Opet kažem, toga u moje vreme nije bilo, jesu slabiji dobijali ćuške i to al' niko se nije ubijao zbog toga. Nekako smo se snalazili. Sećam se da smo nas par napravili kružok nas "drugačijih", nas koji se nismo družili sa glavnom ekipom, i onda smo se držali zajedno kolko smo mogli. Nas par krupnijih smo uvek gledali da štitimo slabije iz ekipe, al' logično nismo mogli non-stop da budemo prisutni, posebno kad su ovi iz starijih razreda dolazili da uzmu danak. Znači, jako potresan film, i svi roditelji i naravno budući roditelji, bi trebali da ga pogledaju, da na vreme shvate ako već nisu, da deci još od malih nogu treba ulivati samopouzdanje, jer kad klinac ima samopouzdanje može da bude i najmanji u razredu, sa gomilom mana, al' ga opet niko neće cimati jer će se sam izboriti za svoj status, jer škola kao i sve druge ustanove poput npr. zatvora to prosto zahteva od pojedinca. Dakle, pazite na decu jer deca paze na vas...(Hvala Robertu Sabu na inspiraciji:))


"The documentary follows students from public schools in Georgia, Iowa, Texas, Mississippi and Oklahoma during the 2009–10 school year; it also follows the students' families. The film's particular focus is on the deaths of Tyler Long who was diagnosed with Asperger’s Syndrome and Ty Smalley, victims of bullying who committed suicide. The film describes in great detail how the average American student cannot defend himself or herself against ridicule"



0 comments:

Related Posts with Thumbnails