Wednesday, October 15, 2008

O ustanovi za beskucnike a vezano za Magi i 4. epizodu emisije o EKV-u

4. epizoda dokumentarca o EKV-u "Kao da je bilo nekad" nazalost za sad preuzeto sa tijaniceve TV u FLV formatu jer jos nema AVI-ja. Pogledajte ako imate snage, znachi moze i on-line da se gleda, nema potrebe da se skida sa mrtvog RTS-a, a posle procitajte ovo dole ako zelite. Peace.

http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/18/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+2/21627/%D0%9A%D0%B0%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D1%98%D0%B5+%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BE+%D0%BD%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D0%B4%2C+4.+%D0%B4%D0%B5%D0%BE.html


Ovaj 4. deo mi je i OK u odnosu na 2. i 3.
...a prichu o Magi sam delimichno i znao jer sam se tad druzio sa jednom devojkom koja ju je pustila da zivi kod nje jedno vreme jer ova nije imala bukvalno gde, znachi bila je na ulici, tako da je to bas brutalno, ali ovo da je zavrshila gore na Vozdovcu u domu za nezbrinute osobe to me bash potreslo, jer secam se da sam jednom bio tamo, ishli smo 90-ih, nosili neku humanitarnu pomoc shto smo skupili mi klinci za te ljude koje su svi napustili, znachi ja sam tad imao mozda 18 godina i ja sam kontao sad to je ko neki dom za stare, ko onaj u Zemunu, jer i tamo sam isto bio 80-ih u poseti jednom porodichnom prijatelju, znachi bio sam i u Zemunu i video da je to kolko tolko solidno, tamo je svako imao chak i svoju sobu, i brinuli su o njima, ogroman jedan komleks, a "stanari" su se i druzili medjusobno, ali ovo nije imalo veze sa tim, ovo je bre bila jedna tako mala stracara, neka ko montazna kuca, tamo kad se krene od Trosharine pored Pere Zdere pa onim putem na dole prema Jerkovicu pa tu negde posle kasarne, i znachi to je bilo DNO DNA, a ja do tad nenaviknut na takve stvari kada sam video te ljude kako spavaju u onim malim sobichcima sa krevetima na sprat na gomili neki i na podu na dushecima samo, a pola ih je dushevno obolelih, vecinom starije osobe koje ne znaju ni kako se zovu od te demencije, napusteni od svih, nemaju bukvalno nikog pa tako pogubljeno lutaju gradom pa ih nadje policija i dovede tu jer za taj dom za stare u Zemunu to mora da se plati i to debelo, i mora se cheka na red jer je pretrpano, a ovde je mogao svako da dodje barem da prespava i da pojede nesto, a bilo je dosta i intravenskih narkomana koji isto nisu imali gde, znachi klasichna ona pricha, odrekla ih se porodica, prodali sve shto su imali i onda zavrse na metadonskoj terapiji u Drajzerovoj a ovde zive, tj. tu se hrane i spavaju, znachi meni je to bilo tad ('95 godina je u pitanju) ko da sam ushao u neku drugu dimenziju, znachi napolju bilo lepo vreme i mi ulazimo unutra i znachi odjednom ko u paklu, meni je to tad delovalo i bukvalno ko pakao jer nista gore u zvotu do tad nisam video, odjednom samo shok, gomila ljudi praznih pogleda koji jedu hleb i pasulj to je bila prva scena, i dalje pojavila se tu neka radnica i mi joj kazemo kao doneli smo ovo shto smo skupili i ona kao podelite to po sobama, a bile neke mandarine i josh tako neko voce, i onda tako pokushash da se osmehnesh al ne mozes od muke, oni ljudi ti se smeshe poneki koji su svesni a ti se samo kezish a realno ti se plache, jednostvano tolko mi je bio jak taj grch na licu da nisam mogao nista, bio sam u fazonu samo da pobegnem odatle shto pre , ali morali smo da obidjemo chitav taj objekat da bi podelili to voce jer ovako ne bi svi dobili, jer ima dosta i nepokretnih i tu je onda nastao pravi onaj uzas, ti hodnici, po hodnicima kreveti, polu-zivo-mrtvi ljudi koji spavaju ili vec shta rade, i te sobice, a taj smrad to sam tek kasnije osetio na nekim drugim mestima, ali tada prvi put, znachi tu se niko nije kupao, pola ih nije bilo sposobno da se okupa, a pola su odustali od zivota, a mozda i da je neko hteo na njih mozda 100 ima samo par kupatila i to je onda uzas...a sobe male znachi ko zatvor, tj. vise je lichilo na ludnicu samo shto u ludnici postoje i te neke "sestre" koje tu kao menjaju posteljinu i dele lekove a ovde niko nista , posebno tih 90-ih godina nikoga nije bilo briga, a ne verujem ni danas da je stanje bolje (tj. znam vrlo dobro da nije), znachi kad smo to podelili bukvalno smo pobegli a meni i ne samo meni, svima nam se totalno sloshilo, dotle da mi se zivot smuchio, jer sta sam ja znao tad, ja sam mislio to ima nekog smisla, pa bilo kakvog smisla, ali ovo su bile bukvalno obichne neke shupe, shtale gde su samo nabacani ti nesretni ljudi na najruzniji moguci nachin, znachi veliko ponizenje i chisto ono PURE UNCUT ZLO od strane DRUSHTVA, jer drushtvo je TO PRAVO ZLO, nemarno, bahato, i dok se nekome tebi bliskom tako nesto ne desi ti realno ni ne znash da takva mesta uopste postoje...svi okrecu glavu...znachi SMISAO ? PA NEMA GA...jednostvno ga nema...

Danas vec mogu da odem na takva mesta i ne smeta mi ni taj ljudski ochaj, ni ta beda, ni nesnosan smrad, ni nista, ni sve ti likovi jer sam oguglao, al opet mi zao, ko da ne moze da se barem ta jedna ustanova sredi kad ih vec nema barem 5 u Beogradu jer realno tolko minimum treba samo za Beograd...i zasto ta drzava Srbija ne brine o tim ljudima barem u nekim osnovim stvarima, znachi bar da bude da svako ima svoj neki prostor barem svojih par metara kvadratnih a ne ovako nabacani, ili da se vodi bilo kakva higijena, al ni to...znachi samo DNO SRBIJE, i onda sad kad pogledam da je Magi bila na takvom jednom mestu 3 meseca i kao nikom nista, pa bre nije mi bre dobro...

Ali nista nije bolje ni u bolnicama tj. institucijama za mentalno "zdravlje" tipa Laza Lazarevic, to su isto tako neke shtale, i one brkate, debele sestre koje maltretiraju te bolesne ljude a samo zato JER IM SE MOZE....
I znachi sve vreme se samo pricha o nekoj solidarnosti sa ljudima na Kosovu, ovo, ono, o nekakvoj SRBIJI a setimo se kako je ta ista drzava postupila sa izbeglicama josh onim prvim tamo '91-'92 pa sve naovamo, to su bili gradjani drugog, treceg reda, jedini koju su bili gore tretirani od siromashnih izbeglica su bili cigani-Romi, a da ne prichamo o ovim najsiromshnijima koji nisu prodali imanja pa doshli ovamo puni da se sad bahate u brzim kolima nego koji su doshli bez ichega sa Kosova '99 i koji jos zive tamo oko Kragujevca u tim getima, i svuda drugde po Srbiji gde ima tih montaznih objakata, znachi to je DNO, jer samo se pricha o nekavoj imaginarnoj SRBIJI a za taj napaceni narod koji zivi u ovoj drzavici niko ne brine - e jadna je ta mrtva drzava, i skupstina, mediji i politichari stoka pokvarena...stvarno mi se sloshilo sada kad sam ovo pogledo...ZLOZLA na DNUDNA, uzas, uzas, uzas...

Al' dzaba, ko nije video uzivo taj dom za nezbrinute, napustene taj mozda i ne moze da skonta zasto sam ovako reagovo, jednostavno tek kad odete tamo i suochite se sa tom najruznijom slikom ove bedne patetichne nazovi drzave tek onda ZAISTA shvatite : JBTE GDE MI TO ZIVIMO ?!

1 comments:

joca said...

i ja cu za par dana tako da zavrsim.... steta sto Magi nije tamo....

Related Posts with Thumbnails