Sunday, July 15, 2012

Crumb (1994)

Director:
Terry Zwigoff

Terry Zwigoff autor meni okultnog filma Ghost World (2001) sa Bushemijem i josh dve tada vrlo zanimljive klinke, napravio je i jedan mnogo, mnogo jak dokumentarac. Zapravo kada prichamo o Zwigoffu ja prvo pomislim na dokumentarac o Crumbu. Svako ko je chito ove stripove, tj. ono malo shto je izdato kod nas zna o chemu se tu radi. Robert Crumb prvoborac andergraund stripa, nosilac San Francisko spomenice '67 kod nas najpoznatiji po stripu "Fritz The Cat", ali danas kada na NETu moze sve da nadje koga zanima taj moze da iskopa vecinu njegovih radova i da upozna i Mr. Naturala i ostalu suludu sajkodelik ekipu. Ovaj film je biografskog karaktera, znachi tu je i detinjstvo, tu su i intervjui sa chlanovima njegove porodice zatim bivsim zenama, devojkama, ali ono shto je meni ovde najzanimljivije je intervju a zapravo tako jedan chudan razgovor sa njegovim starijim bratom Charlesom Crumbom koji je meni zapravo najveca faca u ovom filmu, totalno depresivan, suicidalan i bash sam saosecao sa njim, skroz sam ga razumeo jer vrlo dobro znam kako je to biti smoren ali ne smoren tipa "dosadno mi je" nego zaista THE SMOREN kada te mrzi bukvalno da odesh do WC-a jer kapiras da nema smisla cimati se bezveze, a da ne pominjem neke iole vece akcije, ma nema shanse - e to vam je prava depresija, kad vam se tako neshto desi znajte da ste stvarno depresivni a sve ovo ostalo je GO qrac. Ali Charles je i pored te svoje smorenosti opet na neki nachin najpozitivniji lik ovde, jer je upravo njegova opsesija iz detinjstva ka vechitom crtanju svega i svachega a posebno stripova uvela Roberta i nagnala ga da pochne da se ozbiljnije bavi stripom. Znachi opet dolazimo do one moje izreke koju ponavljam ko papagaj : Bez bolesti nema umetnosti shto mozete da prihvatite a i ne morate, tj. DO WHAT THOU...i tako dalje... ali to je moj stav jbga. Znachi po mom opet nimalo skromnom misljenju da nije bilo Charlsovih bolesti ne bi bilo ni Robertovih opsesija jer i on je imo mnoge tripove ali vise o tome u fimu gde je u 2 sata sve jako lepo opisano. Ali burazer je kralj kakvog nema. Charles Crumb rulz ! Film je dobio i silne nagrade ali nije to poenta, poenta je pogledati ga i shvatiti na pravi nachin, zapravo kad malo bolje razmislim kako god ga shvatili to vam je TO.

IMDB

"This movie chronicles the life and times of R. Crumb. Robert Crumb is the cartoonist/artist who drew Keep On Truckin', Fritz the Cat, and played a major pioneering role in the genesis of underground comix. Through interviews with his mother, two brothers, wife, and ex-girlfriends, as well as selections from his vast quantity of graphic art, we are treated to a darkly comic ride through one man's subconscious mind. As stream-of-consciousness images incessantly flow forth from the tip of his pen, biting social satire is revealed, often along with a disturbing and haunting vision of Crumb's own betes noires and inadequacies. As his acid-trip induced images flicker across our own retinas, we gain a little insight into this complex and highly creative individual."

Evo i ko neki bonus za chitatelje/oce obog gicbloa :
Crumbov rad iz '86 na temu religioznog tripa iz '74 jednog od najvecih svetskih SF pisaca Philipa K. Dicka koji je izdat u strip magazinu WEIRDO. Naravno i Dick je bio tesko mentalno "oboleo" pa otud i ovaj link bash ka njegovom tripu. Uzivajte jer mnogo je jako, Dick je po toj istinitoj prichi napisao i roman VALIS neposredno pred smrt '82 ali evo kako je to video Crumb :

The Religious Experience of Philip K. Dick by R. Crumb


10 comments:

Anonymous said...

Delim tvoj utisak u vezi sa Charlesom, mada se bojim da je u pitanju samo nasa identifikacija sa njim, bar na nekom nivou... Neko drugi bi bio slicno fasciniran likom i delom Maxona, recimo.

Uticaj ovog prvog na Roberta je naravno vazan, ali ne verujem da je bio presudan, vise kao nekakav katalizator... Uostalom, covek mora da bude ono sto moze.

Nezavisno od toga, meni je sam Charles zanimljiv sam po sebi... Jeziv je onaj deo sa onim likom koji valja neke brosure za umetnicke skole (or whatever), i onda pohvali Robertove radove, ali Charlsove ne zeli ni da komentarise - a ovaj je genije, bolji od brata...

Jebi ga, kad je ziveo pre neta.

Sam Robert mi je malo razocarenje; kontao sam da ne radi sve svesno, da ne promislja svaki koncept ili ideju... Ali, brate, on je ispao naivac, a stripovi terapija. Mada mozda je problem u meni i nekom elitizmu kojim me kljukaju celo skolovanje. :P

son of man said...

Nemam pojma, JAKO je moguce da je identifikacija sa njim tu najbitnija jer tesko da sad moz se identifikujemo sa Robertom. Ali realno bez prikaza chitave porodice film ne bi bio tolko jak, sam Robert jeste kralj, njegove stripove smo chitali i chitamo, on je pokreno tu andergraund strip scenu ali u ovom filmu Charles je meni prava "zvezda". Ma ceo film, tj. cela porodica je mnogo gotivna jer su ljudi iskreni, ne bi bilo nimalo zanimljivo da mi sad tu gledamo neku fensi porodicu svestranih umetnika. Ko sto rekoh bez bolesti zaista nema prave umetnosti tj. ima je ali ne ovakve. A kolko sam ja skontao umetnost i treba da bude terapija, kao neki lek za dushu, jbmliga ?!

Anonymous said...

Sublimacija, da... transformacija libida u "drustveno korisnu" (ili barem prihvatljivu) formu. Jedan od uspesnijih odbrambenih mehanizama hehe (a ta je cinjenica u tesnoj vezi sa tvojom "bez bolesti nema umetnosti").

Slazem se sa svim sto si napisao, samo sam se valjda nadao da je to bar delimicno svestan proces - sto bi dalo neku dodatnu tezinu Crumbovom radu.

son of man said...

Crumb - new MU single link !

son of man said...

Crumb (1994) - NEW RS LINKS!

ivanmilke said...

Crumb je zakazan prvih dana septembra u Beogradu, lepo me podesti da ponovim ovaj doc pre toga! i autor brace Frik takodje...

evo ga event shtikliro sam ga da se zagubi
https://www.facebook.com/events/256829571084466/

lokacija SKC, medjunarodni salon stripa u sustret jubileju - 5 September 2012


"Specijalni program Salona Stripa: od 5. do 9. Septembra 2012.

Robert CRUMB
Aline KOMINSKY-CRUMB
Gilbert SHELTON
Lora FOUNTAIN

Sreda, 05.09. 2012.
13:00, Happy Centar SKC: PRESS KONFERENCIJA SA SPECIJALNIM GOSTIMA SALONA - Robert CRUMB, Aline KOMINSKY-CRUMB, Gilbert SHELTON, Lora FOUNTAIN

Četvrtak, 06.09. 2012.
19:00, Velika sala SKC: SUSRET SA SPECIJALNIM GOSTIMA SALONA: Robert CRUMB, Aline KOMINSKY-CRUMB, Gilbert SHELTON, Lora FOUNTAIN

Petak, 07.09. 2012.
19:00, Velika sala SKC: Robert CRUMB – VELIKA KNJIGA ROBERTA KRAMBA („KOMIKO“, Novi Sad) – PREDSTAVLJANJE KNJIGE I EDICIJE „STRIPOVI ROBERTA KRAMBA“, RAZGOVOR SA AUTOROM, POTPISIVANJE

Subota, 08.09. 2012.
17:00, Velika sala SKC: Gilbert SHELTON – FAMOZNA ČUPAVA BRAĆA FRIK („KOMIKO“, Novi Sad) - PREDSTAVLJANJE KNJIGE, RAZGOVOR SA AUTOROM, POTPISIVANJE

05-09. 09. 2012.
16:00 – 19:00, Novi Prostor SKC: OTVORENA RADIONICA STRIPA I ILUSTRACIJE"

son of man said...

Znači dolazim 108%!

wellthatisgr8 said...

Jesi li bio? Ja jesam, ne sećam se da li sam te video?

son of man said...

Naravno da nisam :)))

Goga said...

Pozdrav :)
Ovo je postavljeno prije 10 god :) i torent nije više dostupan.
Ima li neko info gdje bih ga mogla naći?
Hvala unaprijed

Related Posts with Thumbnails