Sunday, March 27, 2011

Elvis Jr. Kurtovich - Koševo zove (2011)


Evo konačno dugo očekivanog Rizinog albuma, dugo očekivanog Elvisa Jr. Kurtovicha. Tu je naravno svih 13 pesama, a ja sam dodao i jedan bonus, onako, za svoju dušu, svideće vam se provereno. Pored pesmica, u folder sam turio i full booklet sa sve omotom, tako da nema ništa da fali, očiju mi. Mora samo da napomenem da je Rizo isp'o samo takva faca, te je okačio ceo album na oficijelni sajt benda www.elvisjrkurtovich.com, odakle sam ga naravno i sam pokupio, tako da apelujem na sve vas koji ćete skinuti album i uživati slušajući ga, da odvojite koji dinar i kupite originalni CD albuma "Koševo zove", a sve u cilju da se maksimalno podrži ova priča bez koje realno mi u Beogradu nikad ne bismo ni imali prilike da čujemo zvuke originalnog Elvisa pa i Zabranjenog Pušenja. Naime, za razliku od druga dva benda, sarajevskog Pušenja i The No Smoking Orchestra, Rizo i ekipa na svojim koncertima pored novih stvari sviraju i sve one stare hitove Pušenja i Elvisa, i to isključivo u originalnim izvedbama i aranžmanima, dakle nema nikakvog foliranja i skrnavljenja ko u druga dva slučaja, i kad odeš na koncert tačno znaš da ovi momci neće ispaliti, i da ćeš dobiti zvuk ko sa tih genijalnih ploča iz 80-ih. E, sad, naravno, nekome se možda i sviđa kako zvuče današnje verzije Pušenja, ali meni bome jok, a posebno mi je mučna Kustina verzija sa svim onim harmonikama i sranjima, i gre'ota vaistinu šta napraviše od takve jedne maestralne ideje, jer kad se setim samo nastupa onog "krnjeg Pušenja" kako ga je Nele krstio, u Domu Omladine '93 godine, bre mene duša zaboli, jer na tom koncertu iako nije svirao skoro niko iz originalne postave, iako nije bilo glavnog motora pokretača, gitariste Seje Sexona, bend je zvučao bre ko nekad, i to mi je možda jedan od najboljih koncerata u životu, jer kad se radi o bendovima poput Pušenja i Elvisa, ja nikako ne volim te improvizaciju, ja volim isključivo original, jer sam ipak uz tu muziku odrastao, preslušavao te pesme i po više stotina puta, i stoga nikako ne želim da mi sad to bilo ko na koncertu menja i skrnavi, i jebeš mi sve, da se nije pojavio Rizo sa ovim svojim dojajnim fazonom, provereno bi napravio tribjut bend, gde bi svirali sve u originalu, ko sa ploča, jedino bi nam vokal možda bio problem, jer ipak je Nele Nele, a Rizo je Rizo, i to ne može da se kopira, uostalom poslušajte bilo koji live album sarajevskog Pušenja pa ćete čuti kol'ko se Sejo muči, i kol'ko to jednostavno nije to, tj. barem meni nije iz razloga koje sam naveo. Toliko, uživajte !

Srećno - 30 godina Novog primitivizma!

Za grupu Elvis Jr. Kurtovich 2011. godina je jubilarna godina. Zašto? Zato što je 1981. godine, kada je nastao bend Elvis J. Kurtovich & His Meteors, automatski nastao i pokret new primitivs kao odgovor na punk pokret.

Prisjetimo se prve postave: Davor Sučić - Elvis J. Spahovich - ritam gitara, Mika - vokal, dr. Nele Karajlić - vokal, Vlado - Vahid - bas gitara, Seid Little Karajlić - orgulje, Dražen Ričl Para - Zijo - solo gitara i Hare Killer - bubnjevi! Poslije povratka iz JNA mene, tj. Gorana Petranovića, Hare Killer mi daje konspirativno ime Rizo, Mika postaje Elvis J. Kurtovich, a Zijo gitarista grupe. Davor Sučić prestaje biti Elvis J. Spahovich, postaje Sejo Sexon i sa braćom Karajlić, dr. Neletom i Seid Little-om, formiraju ponovo Zabranjeno pušenje! To su istorijski trenuci koji su prošli bez krvi, a naše druženje postalo još intenzivnije! Zbog toga i danas pjevam pjesme Zabranjenog pušenja na koncertima, jer je to za mene ista porodica iz Sarajeva, sa legendarnog Koševa! Neko kaže da bi se moj bend trebao zvati Rizo tribute band, ali nije! Bend je Elvis Jr. Kurtovich, koji nema veze sa Elvis J. Kurtovichem, koji živi u Sarajevu i zasad nema bend. Ruku na srce Elvis Jr. i Elvis J. nije isto, niti će! Ali je slično!

Menadžer grupe je bio Goran Marić, kome je Hare dao ime Malcolm Muharem! Malcolm je predložio da postanemo pokret new primitivs i zvao je Pušenje i Orkestar koji su pristali, kao i grupe Festival, Gino Bananu, Koga lažeš i Bombaj štampa! Mika, tj. Elvis J. Kurtovich, je napisao proglase Novog primitivizma "Hašišarima je odzvonilo" i "Psujte jedni drugima majku u usta"!

Danas, 30 godina poslije, jedino ja, Rizo, sam u priči o Elvisu! Finansijski grupu Elvis Jr. Kurtovich pomažu braća Karajlić, Seid Little i dr. Nele, kao i grupa Emir Kusturica & No Smoking Orchestra! Već 40 godina smo prijatelji i braća! Zadnjih 5 godina u bendu su Gizmo - bubnjevi, Skoki - bas i Maslo - gitare, tako da i oni, rođeni Beograđani, žive new primitivs živote i prave nove pjesme! Malcolm se povukao, živi u Novom Sadu, a menadžerski posao sada obavljaju Đorđe Jovčić i Dražen Dado Papić, prijatelji grupe i saborci!

Kunem se majkom da dok god budem mogao pjevaću pjesme Elvisa i Pušenja, tako mi Bog pomogao!

Živio New primitivs!

U Beogradu 6.1.2011.
Vaš Rizo!




01. Koševo zove
02. Prodala si se
03. Učipi se
04. Slikaš li se gola
05. Odavno te ne viđam
06. Volim rock'n'roll
07. Ona vozi Yamahu
08. Istorija
09. Ljubav je najvažnija
10. Teodora
11. Poželim da si ovdje
12. Tamara
13. Pitica

1 comments:

Consigliere said...

Na ovu gor' priču, pogotovo oko verzija Pušenja, nema se šta dodat'. Svaka ti je ka' u Njegoša.

Related Posts with Thumbnails