Monday, March 1, 2010

Dečko koji obećava (1981)

Director:
Miloš 'Miša' Radivojević


Film koji je definitivno najviše uticao na moje krhko i ranjivo biće tokom puberteta, jer kad sam ga prvi put izvalio to beše '89 ili '90 kada sam imao tako, 12-13 godina, i čim su ga prvi put reprizirali uspeo sam da ga navatam na VHS, te sam ga gledao iznova i iznova, do iznemoglosti. Nemam zaista ideju koliko puta sam ga pogledao, slagao bih bilo koju cifru da bacim, uglavnom, toliko puta da i dan danas znam bukvalno svaku repliku iz filma by heart, ko što neko npr. zna replike iz 'Ko to tamo peva' ili 'Maratonaca'. Inače autori filma su Miša Radivojević - režija, scenario Nebojša Pajkić, a muziku je radio Koja, dakle, trio fantastikus što se mene tiče. E sad, zamislite tu situaciju, drma vas pubertet sve u 16, a vi se polako ali sigurno poistovećujete sa glavnim likom, sa Slobodanom Miloševićem, koga je Berček pokido ko ni jednu ulogu do tad, sa glavnim likom koji dobija udarac u glavu i poludi tj. reši da se oslobodi svog sranja, da postane slobodan. I ta paralela između ludila i slobode nije nimalo slučajna, a da ne pričamo o gomili subverzivnih poruka poput onih gej akcija i još 300 čuda, znači ostao sam i te kako zatečen tim filmom, nisam znao šta da mislim, jer dok su kod mene u osnovnoj klinci većinom slušali Džeja, Viktoriju i Dina Dvornika, ja sam se kolebao, jer slušao sam thrash metal, a opet sam neizmerno želeo da budem deo te priče iz filma. Znači ludilo jedno koje može da snađe samo pubertetliju koji pojma nema šta 'oće. No dobro, barem sam znao šta neću (da li sam znao ?!).

Uporedo sa "Dečkom" gledao sam masovno i 'Davitelja', tako da su Koja i Pajkić ostali konstanta, a ko bonus je uletela genijalna Sonja Savić. No vratimo se 'Dečku', sigurno se sećate ljubavne scene između Berčeka i one ribe iz Švice, ono kad mu se riba spušta ka donjim ekstremitetima, i sad svi očekujemo šangiju, i tu uleće rez koji je meni jači čak i od reza u Kjubrikovoj Odiseji, ono sa koskom i svemirskom stanicom, samo što mi ovde očekujemo spolovilo, a u usta joj uleće četkica za zube. Prajsles. Kada sam pre par godina ponovo pogledao film moram da priznam da sam se dobrano prepao na tom mestu, skroz sam zaboravio na rez, bio sam u fazonu, pobogu, neće valjda da prikažu blow job, i taj rad. Uglavnom, u filma ima dosta tako tih detalja koje treba izvaliti oštrim okom i zaista je bedak što postoji samo ta jedna skrnava kopija na kojoj film 'preskače', i to je zaista jedini film koji sam gledao a koji preskače ko ploča ladno, i evo, tačno o tome se radi, na imdb-u piše da film traje 106 minuta a verzija koja je u opticaju ne prelazi 94. I aj' sad, gde nestade tih 13 minuta ?!

Ne treba zaboraviti ni genijalnu scenu kad crnogorci zavode red u studenjaku, na čelu sa legendarnim Milom Miranovićem, inače omiljenim glumcem mog pobratima Collapsa, "Znaš li ti jadan da smo mi ođe za red zaduženi?". I da bre, gledo sam neki intervju sa Berčekom pre par meseci gde on tvrdi kako je zaista razbio glavu u poslednjoj sceni, e sad kolko je njemu verovati, jbmliga baš. Ali muzika u filmu je definitivno najjača ikada, dakle, domaći film sa najboljim soundtrackom, i zaista šteta što ne izdadoše taj soundtrack jer bar trećina pesama iz filma nigde nije objavljena pa su ljudi skidali mp3 direktno sa filma. Znači, Šarlo, Idoli, Orgazam, Igra Staklenih Perli, Kazalište, Azra, Paraf, Pekinška Patka, Pankrti, plus još ovi suludi Kojini tripovi sa fiktivnim bendom VIS Dobri Dečaci, ih sunce ti jebem.

Da zaključim, posle ovog filma sam i zvanično odlučio da konačno skroz poludim, pa i da se u dogledno vreme ubijem, što da ne, i pesmica 'Depresija' možda najbolje objašnjava taj trip. I vaistinu, sticajem suludih okolnosti ili ne, skoro sve iz ovog filma mi se desilo kasnije u životu, i bend, i scena, i raspad, i kontraverza, i sranja svih vrsta, i nebrojeni udarci u glavu, tako da mogu slobodno da kažem da sam doživeo film u pravom smislu te reči. "Volim ovakve poslove, osećam se kao zvezda hardkora." (93 min)


IMDb

"Slobodan je uzoran mladic kako od njega ocekuju njegovi ugledni i situirani roditelji. Dobar je student, ima devojku kojom ce da se oženi jer je iz "prave" porodice, dok ga jednoga dana verenica, u nastupu ljubomore, ne udari veslom po glavi... Kao da mu je to i bilo potrebno, Slobodan postaje slobodan, baca se naglavacke u svet bez obaveza, u svet panka i roka, toliko razlicit od onoga u kojem se do tada kretao."




Download :
http://rapidshare.com/files/149142182/Decko_koji_obecava.part1.rar
http://rapidshare.com/files/149141698/Decko_koji_obecava.part2.rar
http://rapidshare.com/files/149142218/Decko_koji_obecava.part3.rar
http://rapidshare.com/files/149140518/Decko_koji_obecava.part4.rar

Pass : rapidserbia.com

2 comments:

Strahinja said...

Čudi me da nisi postavio na blog i Crnog bombrdera?Film ima svojih dobrih momenata.

son of man said...

Pa lepo si rek'o "ima dobrih momenata", ali je brate loš pa je loš.

Related Posts with Thumbnails