Saturday, February 20, 2010

Disciplina Kičme - Sviđa mi se da ti ne bude prijatno (1983)

Evo ga, da ne bude kako samo polivam a nemam dokaze, prvi i najbolji album Discipline Kičme, pa ko ga nije poslušao do sad, evo prilike da se proveri moja teorija da je ovaj album barem za stepen jači od Šarlovog. Inače, album je snimljen za 6 dana decembra '82, u Ljubljani. Koja cepa bass i vokale, a bubanj svira Žika Todorović, dakle, prvobitni, suštinski drum'n'bass.

Jako je zanimljiv i podatak da je Žika tada imao samo 17 godina, što danas i nije nekakva posebnost, danas klinci to od malih nogu guraju, ali u to doba to je bio VR', i aj' što nije bio punoletan nego što ga je vaistinu rasturio. Jer kolko je Koja bio surov prema basu, tolko ga je Žika i jače ispratio na bubnjevima. Uostalom evo dole jutjub isečak sa njihovog koncerta u Ljubljani '82 godine, te se to smesta može proveriti. Za kraj još da dodam da mi se ova nova Disciplina AL' nimalo ne sviđa, a tek mi se nije sviđala ona skrnava INO varijanta iz druge polovine 90-ih, i što se mene tiče poslednji album Discipline je, pogađate, 'Nova iznenađenja za nova pokolenja' iz '91. Pa razume se. Die ende das ende.


01. Nestani ih
02. Ti znaš da tvoja soba ima četiri ugla
03. Nemoj
04. Pobednici
05. Mladost ne opravdava besvest
06. Uživaj
07. Zgodne kretnje
08. Pečati
09. Mozak
10. Javno veselje

11 comments:

Bassta! Pex, a.k.a. Gramofonije Plocanovic said...

album veka! kakvo cudo je to. jeste Sarlo udario u glavu, ali kao sto si rekao "Bistriji.." ima dosta poznatih elemenata, a "Svidja mi se..." dolazi pravo niotkuda. ko je to radio u svetu pre ili tada? niko, brate. "Nestani ih" posle koje sledi "Ti znas da tvoja soba..." je najbolji pocetak nekog albuma ikad!
a tek ovaj video snimak potvrdjuje koliko je to bilo ispred svega - bend koji ultra przi i publika koja prosto ne zna sta ih je snaslo.
danasnja Kicma? pa, to je ipak drugi, drugi bend i nekako logican razvoj koji dolazi sa godinama. ima tu dobrih stvari, ali i daveza.
slazem se, kraj je trebao da bude sa "Novim iznenadjenjima...". secam se pretposlednjeg BG koncerta sa Ser-Cro postavom u basti SKC-a. odlicna svirka a za bis dva seta bubnja: Srdjan Gulic i Bilja iz Boya i medley stvari sa prvog albuma. upisah se od srece...

son of man said...

Tacno taj rad, pravo niotkuda, a publika gleda i ne veruje, ne moz da pojmi uopste o kom muzickom pravcu se radi...genijalno...

TripAtBrain said...

Pa i second wave Discpline u Londonu je po meni i dalje neprevazidjen!A ovo danas je pure crap...

Anonymous said...

Zanimljivo je sa koliko ostrascenosti neki hvale prvi disciplinin period i sa koliko hejta istovremeno kude srednji, pogotovo ovaj danasnji period. Ne razumem kako moze isti autor da bude jednom neprevazidjen, a posle pure crap, to je nemoguce. Ali to je izgleda usud koji prati Koju. Sto se mene tice, Disciplin A Kitschme ili Disciplina kicme je sve vreme to ludo bass przenje (heavy bass blues) i zauvek ce tako ostati. Svaka verzija banda mi je OK, jer jednom kad se na Disciplinu navuces, ne skidas se. Slicno kao sa The Rolling stones ili da bude blize vama The Ramones ili The Cramps. Jednostavno, Disciplina nema losih trenutaka! Inace, ovaj video snimak je iz Ljubljane, a ne sa Akademije, sto je i Koja potvrdio u nekom intervjuu od pre par godina.

son of man said...

Fala za INFO, to sam ja utripovo da je Akademija zbog male bine i niske "tavanice", sa' cu ispravim ;)

son of man said...

Inace, sto se tice srednjeg perioda nikako mi se nije svideo vokal i taj moderan drum'n'bass fazon sa "veselim" bunjarem, dakle nestala je ta sirova produkcija koju sam voleo. Sto se tice ovih najnovijih tripova, naravno Koja je isti Koja ali nema vise one agresije i izrugivanja, pesme smaraju umesto da dižu.

son of man said...

Uostalom evo ti primer Dylana, dok je radio samo akustiku to je bilo FULL, znaci tih par albuma do '65, a cim je nabudzio bend iza sebe i krenuo da tripuje rok-n-roll otiso je dodjavola. E sad, naravno, nekome se svidja i taj elektricarski deo ali postoje i ljudi koji vole samo tu akusticnu fazu. Nismo svi isti jbga.

sale said...

kad su pre 15ak godina izdali prvi londonski album stariji i iskusniji od mene su komentarisali kako "to vise nije to", trtmrt... danas neki od istih tih ljudi kazu "da je londonska disciplina bila super, ali ovo sad ne valja".
lepo je napisao covek gore, kad se jednom navuces na njih to ostaje. neki albumi samo udare kasnije, to je sve. meni je recimo trebalo bar godinu dana da svarim "refresh...".
i dalje je to isti kramp koji ore mozak.

Anonymous said...

Jel ima neko ovaj Kojin film?

http://www.youtube.com/watch?v=eTjq-7JdgFU

Strahinja said...

Super je ovaj album ali bi bio jos bolji da se bubanj jace cuje

son of man said...

Disciplina Kičme - Sviđa mi se da ti ne bude prijatno (1983) - NEW LINK ADDED!

Related Posts with Thumbnails