Sunday, February 14, 2010

The Last 48 Hours of Kurt Cobain (2006)

Full lenght BBC dokumentarac o Kurt Cobainu, i ne dajte da vas naslov zavara, jer ovo nije dokumentarac iz serijala koji se davao kod nas na kablovskoj i koji se bavio smrću Jima Morrisona, Sid Viciousa, Hendrixa i ostalih muzičara koji su otišli prerano. Ovo je zapravo biografski dokumentarac, i bavi se čitavim njegovim životom, pa tako i usponom Nirvane, ali sa posebnim osvrtom na poslednjih 7 dana pred smrt, tako da ne kontam odakle ovaj naslov. Na netu zaista nema dobrog dokumentarca o Kurtu, onaj najpoznatiji, Kurt Cobain About a Son (2006) je žešće smarački, 2 puta sam pokušao da ga pogledam al' mi nije išlo nikako. Pored njega tu je i Kurt & Courtney (1998) koji je odličan, gledao sam ga, al' sad ne mogu nigde da ga nađem. To je baš jak dokumentarac Nicka Broomfielda, naravno bavi se čuvenom teorijom da Kurt nije izvršio samoubistvo, nego da je ubijen, i da Courtney stoji iz svega. U ovom filmu se ta priča pominje pred kraj, al' samo onako usput, dakle nije opterećen samom smrću, nego se više bavi njegovim životom, što je meni daleko interesantnije.

Kurt je rođen u Aberdeenu, gradiću blizu Sijetla, u državi Washington, i taj deo SAD-a mi je jako zanimljiv, što zbog svog izuzetnog krajolika, što zbog toga što se nalazi na zapadnoj obali, na granici sa Kanadom. Inače ja nikad nisam aktivno slušao Nirvanu, a posebno ne u vreme kad je bila više nego popularna, i kad su je početkom 90-ih forsirali po KST-u i svuda. Dakle Nirvana mi nikad nije bila preterano zanimljiva ali Kurt posle samoubistva jeste, jer ja pravim tu gradaciju po principu ko umre prirodnom smrću taj je totalno nebitan, zatim ko je pogino u sudaru mogo je i bolje, ko je ubijen taj je već zanimljiviji, ko se slučajno overio taj je ultra, a ko se ubio svojevoljno taj je vrh vrhova Zelengore. Jebiga, ja imam taj romantičan odnos prema samoubistvu, što naravno nikako ne priliči, ali šta ću, uvek mi je to bio vrhunski, uzvišeni, poslednji, fanatični čin. Znači Kurt kao depresivac i samoubica je definitivno, meni barem, mnogo zanimljiviji nego Kurt koga je ubila žena, ali ko što rekoh pozabaviću se i tom teorijom samo da iskopam gorenavedeni dokumentarac. Dotle gledamo ovaj rad. (79 min)

"On April 1st 1994 Kurt Cobain jumped over the wall of the drug rehabilitation centre he was staying at in LA. On April 8th an electrician discovered his body at his home in Seattle. During those seven days Kurt was officially listed as a missing person. This documentary speaks to some of the people who saw or met up with him in that last week. The woman who watched him lick his plate clean, and fail to sign a cheque, in his local restaurant; Duff Mckagan, former bass player of Guns n Roses, who sat next to him on the plane back to Seattle; his drug counsellor from rehab. There are also those who claim to have seen him in those last few days, to have touched the hem of his cloth. And there is Brant, who saw him in a dream the night before he died. It is a film about the generation of a myth. Of the deification of Cobain and the eery silence that fell over Seattle in the days following his death, when his ghost wandered the city."

Download :
http://rapidshare.com/files/138129586/The_Last_48_Hours_of_Kurt_Cobain.part1.rar
http://rapidshare.com/files/138145572/The_Last_48_Hours_of_Kurt_Cobain.part2.rar
http://rapidshare.com/files/138161665/The_Last_48_Hours_of_Kurt_Cobain.part3.rar
http://rapidshare.com/files/138180138/The_Last_48_Hours_of_Kurt_Cobain.part4.rar

Pass : docs4you.org

1 comments:

Dejan Ognjanovic said...

"ja pravim tu gradaciju po principu ko umre prirodnom smrću taj je totalno nebitan, zatim ko je pogino u sudaru mogo je i bolje, ko je ubijen taj je već zanimljiviji, ko se slučajno overio taj je ultra, a ko se ubio svojevoljno taj je vrh vrhova Zelengore."
=samo najveći su sposobni za ovakve SENTENCE! :)
a i inače zabavan napis.

Related Posts with Thumbnails