Friday, February 19, 2010

Šarlo Akrobata - Bistriji ili tuplji čovek biva kad... (1981)


U duhu ove novovalne pomame zbog RTS-ovog serijala Robna Kuća, odlučio sam da se i ja ubacim u taj exploitation trip, i da postavim ovaj prvi i jedini album Šarlo Akrobate, "Bistriji ili tuplji čovek biva kad...", znači kult nad okultnim kultovima, a sve u cilju da dignemo malo tenziju pred sledeću epizodu o novom talasu, i da tako na kvantnom nivou pokušamo da prizovemo Šarlo, tj. prevedeno na srpski, da u sutrašnjoj epizodi bude priča o Šarlu, a ne da mora da čekamo još nedelju dana. Naravno, svestan sam ja činjenice da svi već poodavno imamo ovaj album, ali neka ga, nek stoji, leba ne traži.

Za one manje upućenje, najveći uticaj na ovaj, kako ga je pokojni VD krstio, "organizovani haos", je odradila britanska grupa Gang of Four sa svojim prvim albumom, Entertainment! (1979), koji takođe možete skinuti ovde pa komotno uporediti. I zaista, Gang of Four je definitivno genijalan bend, te forice sa haotičnim basom i gitarom to je sve njihova umotvorina, ali moram da priznam da je Šarlo to bogato nadogradio, i jedino što mi se ne sviđa kod Ganga je taj vokal sa izrazito britanskim akcentom, to mi baš smeta, ali to je već stvar ukusa. I da, Koja mi je daleko bolji basista od Dave Allena.

Dakle, mnogo mi se više sviđa prvi album Šarla od prvog albuma Ganga, ali to je valjda i logično, jer ipak Koja, Milan i VD ovde pevaju na srpskom, a i radi se o beogradskom bend, plus mnogo su ga više zamuljali i raslojili ka nekoj, kako sam je ja krstio, lepak-psihodeliji, dakle ima dosta tih efekata ko na lepku, i ko je "pak-ovao" zna tačno o čemu pričam , znači, jako sick-sick rad ali takva je i muzika, a posebno u pesmicama kao što su 'Pazite na decu' i 'Ljubavna priča', jer ko što postoji muzika koja ide odlično uz marihuanu (rege i rok npr.), uz LSD (psychodelic rock 60-ih, rok uopšte, i razne techno-trance varijacije), tako postoji i muzika za sirotinjsku trash zabavu rumunskog tipa tj. varenje lepka, i zato ne mogu a da ne budem pristrasan.

Ukoliko nastavimo dalje u tom pravcu razotkrivanja, morao bi' da vam priznam i da mnogo više gotivim prvi album Discipline od Šarla, no to je opet samo stvar ukusa, jer neko bi mi sad reko "dal' si ti normalan, jel' znaš ti uopšte o čemu govoriš ?" i slično. Ali ja imam sasvim racionalne razloge zašto smatram da je prva Disciplina bolja od Šarla, naime, radi se opet samo o originalnosti, jer bendovi na fazon Šarla su u to vreme ipak postojali, a ono što su Koja i Žika napravili to niko pre njih nije uradio, znači niko nije na taj način pocepao bas i bubanj. I tačno može da se vidi iz Šarlovih pesama na koje od njih je više uticao Koja a gde Milan, npr. setimo se onog live snimka iz TV studija (evo ga dole na jutjubu) gde sviraju pesmicu 'Pečati', dakle to je u originalu bila Šarlova pesma samo nisu stigli da je snime, ali očigledno je po zvuku da ju je Koja budžio, a i kasnije se pojavila na prvom albumu Discipline. Na drugu stranu imamo pesmicu 'Ona se budi' sa Paket Aranžmana, gde se jasno čuje da je to Milanov sitan vez, itd. znači ko ume da sluša taj će čuti šta se tu izdešavalo.

Za kraj bi još samo pomenuo pokojnu Sonju Savić i njen dokumentarac "Šarlo te gleda" koji se, verovali ili ne, još nije pojavio na mreži a nisu ga puštali ni na TV-u, a kolko sam upućen ni u BGD bioskopima ga nije bilo, i meni zaista nije jasno o čemu se tu radi, koja je poenta štekovati takav jedan dokumentarac, pa jebote 10 puta mi je zanimljivije da gledam dok. o Šarlu nego o EKV-u, Smaku i svima ostalima zajedno, i zato ovim putem apelujem da se to konačno izbaci iz šteka na radost svih nas koji volimo Šarlo, ili barem da se organizuju neke projekcije u REX-u il' tako negde gde je opušteno, jer realno dve-tri projekcije bi rešile stvar. Toliko od mene (i previše).


01. Šarlo je nežan
02. Pazite na decu (I)
03. Fenomen
04. Sad se jasno vidi
05. Rano izjutra
06. Ljubavna priča
07. Samo ponekad
08. Čovek
09. Bes
10. O,O,O...
11. Problem
12. Ja želim jako
13. Pazite na decu (II)

Download (320kbps) :
rapidshare link
Pass : abraxas365

21 comments:

Anonymous said...

Ploca je dobila naziv po tekstu iz stare knjige prosvetitelja Vase Pelagica,,Narodni ucitelj''a u pesmi ,,Pazite na decu I’’(moja omiljena) su korisceni su delovi iz nje. Postupili su po neobicnom principu Milan je svirao bubnjeve,VD gitaru,Dejan Kostic bas, Goran Vejvoda je pevao a Koja pusto krike i udarao timpane.

pozz A

Bassta! Pex, a.k.a. Gramofonije Plocanovic said...

svaka cast na textu! slazem se sa svime (i za Disciplinu, makar zbog originalnosti), osim ovo za lepak, ali jebiga, nisam nikad to praktikovao, mozda si u pravu ;)
i sarlo i prvi od kicme su neverovatni albumi, ne samo za nase uslove.
taj dokumentarac je, koliko znam, vise o VDu i sumnjam da ima ista arhivskih snimaka. mislim da je Sonja (ovo znam iz jednom telefonskog razgovora sa njom) u njemu prilicno pljuvala Milana i Koju da su zaboravili VDa...

son of man said...

Uh, Sonju bi slusao i gledao sta god da prica :)

Šaraf said...

Ej puno ti fala na dokumentarcima, nikad čuo za ovu grupu, skinio album i navuka se.

Živijo!

son of man said...

Super, drago mi da nisam dzaba postavljo :)

TripAtBrain said...

Naravno da nisi.Ima ove mladje generacije koje treba izv esti na pravi put pre nego sto se zatruju Grandovizijom:)

rashomon said...

Прво, хвала за слике! Јеси их сам скенирао и качио или нашао негде на нету? Мислим да нигде нисам успеo да налетим на омоте веће од 200x200!
Друго, хвала на линку за Генг, чуо сам да су имали утицаја на Шарла ал њих баш и нисам слушао! У вези са тим: http://www.pionirovglasnik.com/index.php?content=345
Шарло је био и остао најбољи бенд са ових простора, никад нико као они;)

son of man said...

Nasao sam ih na www.discogs.com, tamo imas sve omote ;)

НБ said...

Taj film o Šarlu u principu nije dokumentarni film već više nešto poput spota, traje 12min. Putem njega se neće saznati ništa novo o Šarlu. Film je više postao mit jer je nedostupan, a sam filmić i nije ništa posebno. Podigao bih ga na net, no nemam brzi internet i nemam nikakvog obzira prema tom sektašenju, držanju u šteku isl. No, ako stvarno ne može da se nađe nigde na netu, otiću kod drugara i podići ga na net...Tako da ako ga niste pronašli obavestite me ovde i dižem ga u neko skorije vreme....

son of man said...

Diži kad budeš mogao, bolje i 12 minuta nego ništa. :)

НБ said...

Šarlo, film S.Savić


http://www.mediafire.com/?idm23wzmmae
http://www.mediafire.com/?mlwnt05gkmy

raspakovati sa 7zip

son of man said...

Uh, hvala ti puno NB za ovo, da znas da si obradovo mnoge ljude :)

Samo da ga sredim, prebacim na rapid i eto ga i zvanicno na blogu, a ukoliko 'oces mogu da postavim i tvoje linkove, samo kazi...

son of man said...

Hm, na NET-u pise da film traje 69 minuta, a ovo traje 12, mozda se radi o nekoj short verziji ? Kako si ga nabavio ?

Ili je ovo mozda neki drugi film, raniji, jer nisam na pocetku video da pise "Sarlo te gleda" ?

Jel' znas nesto o tome ? I mojne da mislis da izvoljevam, jer vise sam nego zadovoljan ovim filmom, samo mi treba prava informacija da bi ga plasirao na blogu :)

Hvala jos jednom ;)

НБ said...

Devojka je nabavila putem nekih prijatelja. Nemam nikakav info o filmiću. Pokušao sam da nađem nešto više o filmu na netu, ali nisam uspeo. Ako imaš neki link, molim te prosledi ga ovde, glede info-a. Šibaj linkove, volja ti, kako-god.

НБ said...

Sada vidim da na muzika.hr ima recenzija sa nekim podacima.

pragma said...

Ciao Son of Man,
kad si se vec dohvatio Sharla, pade mi na pamet da ne znas gde mogu da nadjem "Vrati Unatrag: Razgovori sa Margitom Stefanovic" knjigu doticnog A. Ilica? Znam da je kontraverzno stivo, ali kao veliki fan EKVa volela bi je naci.
Hvala unapred, i naravno hvala na konstantnom bombardovanju fantasticnim materijalom! Samo nastavi :)

son of man said...

E stvarno nemam pojma, ako nema po ovim glavnim BGD knjižarama onda kontam da je rasprodat tiraž.

Alexcro said...

Ovo je bez sumnje najbolji, ali kazem NAJBOLJI album Yu rocka ikad ! Inace, i prvi od Miladojke Youneed je preporucljiv.

Anonymous said...

Sine, vidim tu svoj komentar od prije 2 godine pa da napravim mali update. Ja sam se zbog tvog posta prvo navukao na Šarla a onda na DAK, da DAK a ne DK, jbga meni najviše udara treći period Discipline :D. Kojina glazba je na mene utjecala skoro ko Dečko koji obećava na tebe. Poslušao sam pjesmu Čovek koji ne nosi sat. Ja sam osjetio u pjesmi Kojino mišljenje o novim komunikacijama. Znači bukvalno sam izbrisao fejs kojeg već 2 godine nemam GODINU DANA SAM BIO BEZ MOBITELA. Poslije nekog vremena pročitam Kojin intervju gdje kaže da nema mobitel! Na novom albumu ima pjesmu Društvena mreža. Upoznao sam Najboljeg i zahvalio sam mu se što je utjecao na mene. Mnogo prijatan matorac! A o blogu nemam riječi mnogi fazoni su pre(o)kultni za mene ali interesantno je vidjeti razne oblike života! Sine hvala, ćao, prijatno, DOVIĐENA!

Unknown said...

Pisem maturski na temu "Tvoju senku nastavljam ..." Ako neko zeli da baci oko kako to izgleda, bilo bi mozda jos bolje! :)

Hepter said...

Gde mogu da nadjem taj film od 12 minuta? Ako moze ponovo neki upload, ne rade linkovi! :)

Related Posts with Thumbnails